Странице

понедељак, 5. октобар 2020.

MADLENIANUM - JADNICI / FANTASTIČAN START NOVE SEZONE



Piše: Gordan Gorunović 


U vetrovito treće oktobarsko veče publika je uživala u svetskom izvođenju mjuzikla "Les Miserables" ("Jadnici") na otvaranju nove sezone "Madlenianuma". Rezultat svega video se na kraju jer su divne emocije okružile kako gledalište tako i samu scenu i orkestar koji je nevidljiv fantastično dao svoj veliki doprinos ovom, slobodno mogu reći spektaklu. Sala je bila po svim pravilima "prepolovljena" što se tiče fotelja za publiku, ali to nije umanjilo žar i gromoglasne ovacije posle svih muzičkih bravura između i same završnice ove predstave.


Nepravedeno je izdvojiti bilo kog aktera od glavnih rola do pomoćnog osoblja koje je vešto i sinhrono menjalo scenografiju ovog obimnog projekta. Od fantastične režije Nebojše Bradića, preko izvođača na sceni i orkestra koji je precizno sa emocijom preneo sve što je trebalo da se čuje, ove noći u Zemunu smo imali smo osećaj da smo u Londonu 1985. godine kada je bila premijera. 

Mnogo recenzija je napisano, gomile statističkih podataka je u fasciklima, koji pokazuju trijumfalni hod ovog mjuzikla na samoj ivici klasične opere koja opet to nije. Pažnja je do kraja usredsređena i mantrička na sceni i ako sam komad traje sa pauzom oko 200 minuta.



Ove sezone ima nekih promena u samom ansamblu ali je i dalje sve vrlo funkcionalno i bravurozno. Ivana Bosiljčića u ulozi Marijusa zamenio je Slaven Došlo, a fantastična Mina Gligorić je od ćerke Kozete, od prošle sezone, prerasla u požrtvovanu majku Fantinu, ove sezone. Nebojša Dugalić (Žan Valžan) i Dejan Lutkić (Inspektor Žaver) suvereno vladaju scenskim antipodima uz na kraju ipak respekt i razumevanje, koliko god to bilo surovo i mračno.  

Beograd je 224. grad na svetu i prvi na Balkanu u kome se igra mjuzikl Les Miserables. Opet statistika samo pokazuje suverenost dobro urađenog dela. Autori mjuzikla sledili su radnju romana, i napisali romantično-tragičnu priču iz burnog vremena francuske istorije o Žanu Valžanu, čoveku velike dobrote i fizičke snage, osuđenom na 19 godina zatvora zato što je ukrao veknu hleba da bi ishranio svoju porodicu, koga prst sudbine preobrati u gospodina Madlena, dobročinitelja, ali mu, zbog inspektora koji pošto-poto želi da sprovodi zakon, nov identitet ne pruža dovoljnu zaštitu. U mjuziklu je Žan Valžanova sudbina iskorišćena da se istakne pobeda ljudskog duha i apoteoza nade u bolji život svih potlačenih i obespravljenih.



Srećom da umetnost još uvek uz sve nedaće odoleva i radost izvođenja prenosi se kao dobar "virus" za sve koji nisu izgubili veru u pozitivna osećanja bez obzira na sve. Ovakva dela mogu da napune i mnogo veće amfiteatre jer imaju potencijala a kvalitet je prisutan u našim izvođačima i svim učesnicima kompletnog spektakla. Što se tiče, silom proređenog publikuma, na puzi sam sreo dosta ljubitelja pozorišta iz drugih gradova, koji su specijalno došli na otvaranje i izvođenje "Jadnika". Vrednosti ne poznaju epohe a vreme je samo realativan pokazatelj protoka godina. Dobro je dok postoje ovakvi umetnički postulati da i kada se izgube merila, bude nešto da napravi nove standarde. Svakako, što bi rekli u žargonu atletike, sjajan start nove sezone i neka se tako i nastavi.

Нема коментара:

Постави коментар