Странице

понедељак, 5. октобар 2020.

ОТВАРАЊЕ ОКТОБАРСКИХ ИЗЛОЖБИ У КУЛТУРНОМ ЦЕНТРУ БЕОГРАДА

 

У складу са епидемиолошком ситуацијом октобарске изложбе у Културном центру Београда биће отворене уз мере опреза и обавезно ношење маски у четвртак, 8. октобра од 19:00 до 21:00.


Како би сe избеглa уобичајену гужву званичног отварања неће бити, а број посетилаца је ограничен на највише десет особа у галерији.


Апелује се на све посетиоце да буду одговорни према себи и другима и поштују све мере заштите, као што су ношење заштитних маски, одржавање безбедне раздаљине и што чешће коришћење дезинфекционих средстава.


Културни центар Београда наставља да прати ситуацију и благовремено обавештава публику о евентуалним изменама у програму.



ОТВАРАЊЕ ОКТОБАРСКИХ ИЗЛОЖБИ У КУЛТУРНОМ ЦЕНТРУ БЕОГРАДА
Четвртак 8. октобар 2020. од 19:00 до 21:00.



Галерија Артгет | 19. година, Трг републике 5/I
ХРВОЈЕ СЛОВЕНЦ
КУЋНИ БИОСКОП

8. ОКТОБАР – 5. НОВЕМБАР 2020.
Уметнички директор Галерије Артгет у 2020: Александар Костић

У фотографијама Хрвоја Словенца из серије Home Theatre / Кућни биоскоп видим извесну везу са Рембрантовом сликом Час анатомије др. Николаса Тулпа. Нема ничег скривеног у поступку професора Тулпа (напротив, то је час, показна вежба) у жанр-сцени блиској театру, док анализира сецирано тело сведено на твар без етоса и историје.

Колажним поступком изведеним до онеспокојавајуће прецизности у виду фотографских полиптиха , аутор отвара засторе приватних, овешталих, софистицираних или кичерастих станишта испуњених свакодневицом и навикама својих (одсутних) протагониста и показује нам слој паралелне стварности, тајни живот и кулисе њихових сакривених опсесија, жеља и задовољстава.

Ауторово представљање сексуалних склоности претпостављених актера нема директну СМ (садомазохистичку) иконичност. Елементи ове често веома питорескне иконографије су код Словенца сведени или их уопште нема. Упућивањем на претпоставку, гледалац препознаје трансвестију и драматургију сексуалног перформанса.

Из текста Кућни биоскоп Александра Костића

Хрвоје Словенц (Загреб, Хрватска, 1976) је хрватско-амерички фотограф који живи и ради у Њујорку. Магистрирао је фотографију на Yale University School of Art (2010). Излагао је, поред других места, у Музеју савремене фотографије у Чикагу, Музеју сувремене умјетности у Загребу, Музеју Националне академије у Њујорку, Палати уметности у Бело Хоризонтеу, Münchner Stadtmuseum у Минхену и Музеју Бронкса.

Изложени радови су власништво Музеја за умјетност и обрт у Загребу.

Више о аутору и изложби можете прочитати
 овде.


Ликовна галерија Културног центра Београда, Кнез Михаилова 6
УРОШ ЂУРИЋ
ПОСЛЕДЊА ИЗЛОЖБА САВРЕМЕНЕ УМЕТНОСТИ

8. ОКТОБАР – 5. НОВЕМБАР 2020.

Као уметник који је већ три деценије присутан на сцени, Урош Ђурић континуирано успева да остане изван свих устаљених правила, уметничких оквира или праваца. Још 1994. када је заједно са Стеваном Маркушем написао Манифест Аутономизма, Ђурић је поставио темеље своје идеологије и од тада свој израз и поетику развија веран искључиво сопственим уверењима о уметности која одражава (класно) друштво у коме настаје. Ђурићеви радови, и када  настају у једном од најтрадиционалнијих медија, сликарству увек одражавају савремени тренутак и реферишу на актуелну друштвено-политичку ситуацију, класну неравноправност, егзистенцијалне проблеме, који су чини се, не само савремени, него и ванвременски. Последња изложба савремене уметности представиће београдској публици по први пут Ђурићеве радове из циклуса Уметност за класно друштво, започетог 2012, заједно са најновијим радовима. Интригантан назив изложбе покреће бројна питања о феномену савременог и контрадикторности коју термин савремена уметност носи у себи. Како дефинисати савременост, колико она траје, када престаје и шта долази после?

Сам уметник каже:… Савремена уметност у себи садржи клицу сопствене смрти, али пошто нема ништа боље на видику она се обнавља. Слично капитализму, пролази кроз циклусе раста и пропасти која служи као механизам аутокорекције који обезбеђује трајни опстанак система.

Урош Ђурић (Београд, 1964 ) је студирао историју уметности на Филозофском факултету  и  сликарство на Факултету ликовних уметности у Београду.  Дипломирао 1992. и магистрирао 1998. на сликарском одсеку ФЛУ у Београду. Аутор је Манифеста Аутономизма (са Стеваном Маркушем). Један од оснивача независне уметничке асоцијације Ремонт, у оквиру које покреће галерију Ремонт и истоимени арт магазин. Од 1999. године, организује гостовања и копродукције страних уметника у нашој земљи. Организује и селектује изложбу Balkan Konsulat: Mission Belgrade одржану у галерији Ротор, у оквиру фестивала савремене уметности Steyerischer Herbst у Грацу 2002. (у сарадњи са Стеваном Вуковићем), као и учешће аутора српске савремене сцене на IN OUT фестивалу дигиталне уметности у Прагу 2003.. …Наступао у двадесетак играних и документарних филмова и тв серијала. Од 1992. до 2010. радио као аутор и уредник многобројних емисија на радију Б92.  Живи и ради у Београду.


Више о изложби и аутору прочитајте овде.

.

Галерија Podroom, Трг републике 5/-1
СИНИША РАДУЛОВИЋ
ЗЕНИТ

8. ОКТОБАР – 5. НОВЕМБАР 2020.

Полазећи од чињенице да живимо у времену пост-истина, радови обједињени на изложби под називом Зенит, настају као хибридне форме реалности конституисане од екстрема. Религијске догме, научне чињенице, теорије завере и паранормални феномени обликују поетски наратив чија je полазишна тачка лично искуство, у којем се ауторство претаче у очинство.

У овим се видеима огољавају меланхолични знаци или симболичка упоришта хипертрофираног свијета презасићених и пренапрегнутих информатичких мрежа, медијатизованог универзума у коме су ентитети и идентитети само огољене, бљесковите слике које пулсирају, непрекидно настају и нестају у тами сајбер-Платонове пећине, некада мрачне собе Матрикса у којој је Морфијус понудио Неу црвену пилулу спознаје истине и плаву пилулу блаженог незнања.
(из текста Светлане Рацановић, Star Child Perspective)

Синиша Радуловић рођен је 1983. у Подгорици, Црна Гора. Дипломирао је и магистрирао на Факултету ликовних умјетности на Цетињу.. Добитник је Награде „Милчик“ YVAA (2017 и др.Живи и ради у Подгорици. Више информација о аутору: www.sinisa.me

Више о изложби и аутору прочитајте овде.

 .....................................

Плато испрeд Културног центра Београда
ЗАЈЕДНО РАЗДВОЈЕНИ  / TOGETHER APART
Плесно-наративни перформанс
8. ОКТОБАР
19.30 – 20.15

Ауторка: Неда Ковинић

Извођачи: Ана Обрадовић, Анђелка Петровић,  Александар Исаиловић, Исидора Поледица, Јоана Кнежевић, Ђорђе Галић, Катарина Илијашеви, Немања Бошковић, Олга Узикаева и Раде Обрадовић

“Together apart” плесно-наративни перфроманс суочава како учеснике, тако и публику са (не)могућношћу извођења и комуникације у времену пандемијске културе. Како плесати, како практиковати заједничко кроз игру, када је телесно дистанцирање ултимативни перформанс?
Првобитно замишљен у контексту изложбе “Шта бисте дали за последњег свица?” одржане у галерији Podroom током јула 2020. године одложен је био због увођења ванредних мера услед погоршања епидемиолошке ситуације и биће изведен на дан отварања октобарских изложби у КЦБ-у. Сада, после два месеца, када већ адаптирани живимо цивилизацију под ковид-19 кризом, фокус је на питању „Да ли вам је боље или горе у времену короне?“

Више о перформансу и ауторки прочитајте овде.

Галерије Културног центра Београда су отворене сваког дана од 12:00 до 20:00, сем недељом, државним и верским празницима.

Нема коментара:

Постави коментар