Странице

среда, 27. јун 2018.

PREMIJERA PREDSTAVE PRISUTNOST


Oni su mladi, talentovani, rešeni da uspeju, oni znaju šta hoće.

Oni su glumci, pevači, igrači i učestvuju u predstavi

P R I S U T N O S T - muzičko-dramskom ogledu

Madlenianum studija, gde su od starijih kolega otkrivali tajne zanata, ispitivali svoje mogućnosti i ograničenja, otkrivali visine koje nisu znali da poseduju.

Sami su birali uloge, pisali tekstove, sklapali zajedničku priču o
ljubavi, prijateljstvu, nadanju, imigraciji, želji za uspehom.

U tome su im zdušno pomogli stručni saradnici Ana Radivojević Zdravković i Tadija Miletić, kao i dramaturg Marija Aracki i kompozitor Marko Marić, uz korepeticiju Dragane Anđelić Bunjac; obukli su ih Jasmina Petrović, Vida Radovanov, Anja Aleksić, Pandora Andrejević.

Dođite da ih upoznate na poslednjoj premijeri ove sezone

Subota, 30. juni u 19:30 časova, Velika scena Madlenianuma.




REČ UREDNIKA KULTURNIKA 


Pred nama je još jedno delo prepuno entuzijazma, ali svakako i upravo zato ne bez kvaliteta, naprotiv. Ova mlada, glumačka ekipa u nekih 140 minuta osmislila je igrokaz, kojem nije bez razloga dala ovo ime. Oslanjajući se i likom Mr. Čensa (Vladimir Tešović), komad se poziva  na roman Jiržija Kosinskog "Prisutnost", snažnu političku satiru, pravo remek delo, a glavni junak je infatilni TV posmatrač sveta oko sebe. 

Donoseći par životnih priča ovi nadareni glumci preispituju odnos deca - roditelje, najčešće kroz negativni primer oca alkoholičara i nasilnika, ali i jedne nadmene i dominanten majke, nalik na onu iz "Davitelja protiv davitelja", na koje se poziva. Time se aktualizuje problem porodice, njenog današnjeg stanja, sveprisutnije nesloge koja kulmnište nasiljem, ali i odlazak dece iz te i takve zemlje i iz takvih porodica.  Time se prisutnost, iskazuje i u vidu njegove negacije, u vidu odsutnosti, kao jedinke, tako i izostanka ljubavi i empatije. Bogdan Bogdanović  u ulozi Martina po glumačkom stilu podsetio me je na jednog od najboljih mladih glumaca kod nas, na Marka Janketića. Sjajne i izražajne u svojim ulogama su i  Ana Stević kao Marta, Ena Kristina Matošević u  ulozi majke i Lidija Cvetić, Sara, a nije zaostao ni ostatak glumačkog asambla

Nakon kraće pauze imali smo da pogledamo i delo operske ekipe koja je u 40-tak minuta uspela da dočara svoju verziju melodrame, jednog sudbonosnog susreta koji se okončava Amorovim strelica, ali kako to već biva u operama i preprekama koji stoje na putu poput: izgubljenog nakita, protuva i klasnih razlika.  

I kakav je rasplet?

Neću vam reći, pritisnite Madlenianum da ovo delo stave na repertoar iduće sezone. Pogotovu što se Dejan Savić, na konferenciji za medije kojom se okončala ovogodišnja sezona žalio na manjak opera na srpskom jeziku. Eto, ovi mladi, talentovani umetnici su sve osmislili. I ne samo osmilili već i realizovali.   Što nije za igonorisanje, već za lajk.


Нема коментара:

Постави коментар