Странице

недеља, 5. март 2017.

45. FEST - Lični kupac Olivijea Asajasa


Lični kupac je film francuskog reditelja, scenariste i filmskog kritičara Olivijea Asajasa, koji je prikazan u okviru programa Fokus Evropa na 45. FEST-u.

Upoznajemo dezorjentisanu devojku koja u ime druge i za njen račun nabavlja firmiranu garderobu. Da ne budem pogrešno protumačen ona je uredno plaća ili uzima na depozit, a ne šanira. To joj je osnovno zanimanje.



Uporedo, bavi se otkrivanjem prisustva (duhovi u slobodnom prostoru). Ona je medijum, bliznjakinja stradalog brata i devojka nekog kompjuterskog šarlatana koji razbija lozinke po Bliskom istoku. 

Obratimo sada malo pažnje toj friki temi prisutnosti. Ako zapazite u nekom prostoru da se temperatura neobjašnjivo menja, a stvari pomeraju, a kućni aparati kvare još u garantnom roku, da se iznenada javlja buka (a komšija ne pravi žurku niti ima sitnu dečurliju), ako osetite mirise čije poreklo ne možete da utvrdite- susreli ste se sa paranormalnim pojavama.Oni koji su susreli ovakve ononebeseke utvare tvrde da ih ima kao i ljudi:različitih karaktera, od onih koji mažnjavaju vašu energiju i čine vas depresivnim, do akresivnih i ogorčenih koji se svete i šenluče, do onih detinje nestašnih, koji samo vole da začikuju, ali su posve bezopasni.



No vratimo se filmu i doneke se uozbiljimo. U potrazi za nedefinisanim ličnim identitetom glavna junjakinja poseže za kupljenom garderobom, za koju joj je izričito naređeno da je ne proba lično. I kao da joj to nije dovoljno, na njen mobilni telefon počinju da dolaze uznemirujuće poruke s nepoznatog broja. 

Film „Lični kupac“ kombinuje izuzetno moguću horor priču koja inspiraciju pronalazi u savremenom stilu života, poslovnu dramu i priču o potrazi za identitetom i materijalizuje ih u liku glumice Kristen Stjuart. Prisutnost, u ovom slučaju, svoje postojanje bazira na nesigurnosti i besperspektivnosti života glavne junakinje. Zaplet je toliko dosledan u svojoj sluđenosti i konfuznosti da taj osećaj prenosi i na vas ma koliko ste psihički stabilna osoba. 
Olivije Asajas rođen je u Parizu 1955. godine, gde je otpočeo karijeru u filmskoj industriji pišući za uticajan filmski časopis Cachiers du cinéma. Poznat je po igranim filmovima „Oblaci nad Sils Marijom“, koji je izabran da se takmiči u glavnom programu festivala u Kanu i „Irma Vep“, hit ostvarenju iz 1998, koje je ujedno i omaž kinematografiji Hong Konga. 
Rediteljski stil Olivijea Asajasa je radikalan u onoj meri u kojoj se ne oslanja na svet modernih slika, a u njegovom radu vidljiv je uticaj političkih mislilaca, kritičara i pisaca Gija Debora i Džordža Orvela.


Najavu filma možete pogledati OVDE.



LIČNI KUPAC

PERSONAL SHOPPER

 

Država:Francuska, Nemačka , 2016

Program:Fokus Evropa
 
Trajanje:105’
 
Režija:Olivier Assayas
 
Scenario:Olivier Assayas
 
Uloge:Kristen Stewart, Lars Eidinger, Sigrid Bouaziz, Anders Danielsen Lie
 
Festivali:Kan, Njujork, Novi Zeland, BFI London, Kalgari, Palm Springs 
 
Filmografija:
 
2016 Personal Shopper / Lični kupac  2014 Clouds of Sils Maria / Oblaci nad Sils Marijom 2008 L'heure d'été / Summer Hours  2004 Clean / Čista 1998 Fin août, début septembre / Late August, Early September 1996 Irma Vep 1994 L’eau froide / Cold Water / Hladna voda 1989 L’enfant de l’hiver / Winter’s Child  1986 Désordre / Disorder 
Fotografija:
Yorick Le Saux
Producent:
 
Charles Gillibert
Produkcija:
CG Cinéma

 

 

Нема коментара:

Постави коментар