Странице

недеља, 5. март 2023.

51. FEST: SIN






Ovaj film preispituje roditeljstvo iz muškog ugla. Pristalica sam teorije da se obrasci ponašanja u porodici ponavljaju kroz generacije u varijacijama o čemu ovaj film potresno svedoči.
Težište radnje je na sudbini dece iz razorenih brakova zbog podleganja izazovima karijere ili pronalaženja novog partnera i novog braka.



Deca se osećaju odbačeno, iznevereno, lišeni podrške i ljubavi, izražavajući time i zavist i mržnju prema roditeljevoj novoj porodici, nepripremljeni su na novonastalu situaciju, fragilni, sa transferom osećaja krivice.



Još je teže kad su u pitanju pubertetlije. Tek su izašli iz detinjstva i tek počeli da shvataju sve izazove života, probleme, strahove, dileme, odluke i odgovornost, osećajući se pod tim novim bremenim nesigurno, maglovito, neshvaćeno, bezvoljno, i podosta zaplašeno, da ne kažеm prestravljeno.
Odrasli traže racionalne odgovore, ali na površinskom nivou, bez suštinskog razumevanja poniranjem u njihova proživljavanja i bez postavljanja ključnih pitanja: Kako si, šta osećaš, šta te muči? Pokazivanje osećanja i suosećanja su danas tabu teme.



Odrasli se drže usvojenih životnih kalupa, i dalje donoseći odluke umesto mladih i iza njihovih leđa, kao da oni znaju šta tinejdžеri žele, osećaju i šta je za nih najbolje, umesto da sa njima iskreno porazgovaraju.
Tako adolescent zalazi još dublje u zonu pucanja i pitanje je da li roditelji uošte imaju znanja i snage da se sa ovim problemom uhvate ukoštac ili im је potrebna pomoć stručnih službi. Ko nudi ispravno rešenje?
Ovo se ispostavlja kao dalekosežna i višestruko važna odluka.



Sjajna i promišljena režija Florijana Zelera, francuskog romanopisca, dramskog pisca i reditelja, koji se oprobao i u pozorištu. Opštem utisku doprinosi i briljantna gluma cele ekipe:
Hugh Jackman, Laura Dern, Vanessa Kirby, Zen McGrath, Anthony Hopkins…

Florijan Zeller
je nagrađivani francuski romanopisac, dramski pisac i reditelj. Prema londonskom Tajmsu, on je “najuzbudljiviji dramski pisac našeg doba”. Napisao je više od 10 drama, među kojima su 
OtacMajkaIstinaLažVisina oluje i Sin koji je premijerno izveden 2019. u Londonu. Njegove drame su postavljene u pozorištima u više od 45 zemalja. Otac je jedan od njegovih najizvođenijih dramskih tekstova poslednjih godina, koji je Gardijan opisao kao “najcenjeniji novi dramski tekst poslednje decenije”. Filmom Otac (2020) Zeler je debitovao kao filmski reditelj i nagrađen je Oskarom za adaptirani scenario.



Atelje 212 na svom repertoaru već ima Zelerov tekst “Sin” od 2021. godine, u režiji Ane Tomović. Igraju: Luka Grbić, Svetozar Cvetković, Isidora Minić, Tamara Dragičević, Bane Zeremski i Relja Janković.Drama „Sin“ je deo trilogije koju čine još i drame „Majka” i „Otac“.Atelje a u planu im je da realizuju i poslednji deo trilogije - “Majka”.

U Ateljeu 212, na Sceni „Mira Trailović“  premijera komada „Otac“ Florijana Zelera, planirana za Svetski dan pozorišta, 27. marta 2023. Drugi deo Zelerove dramske trilogije („Majka“, „Otac“ i „Sin“) je tragikomična porodična priča fokusirana na ostarelog oca koji se bori sa demencijom. Zeler, baveći se procesom starenja i, u datim okolnostima, izvrnutim odnosom oca i ćerke, dovodi u pitanje i postojanost kategorija istine i realnosti.

Reditelj predstave je Paolo Mađeli koji, posle pauze od 35 godina, ponovo režira u Pozorištu Atelje 212. Dramu je prevela Ivana Dimić. Dramaturškinja je Željka Udovičić Pleština, scenograf Darko Nedeljković, kostimograf Leo Kulaš, a muziku komponuje Koikoi bend.

U predstavi igraju Vojislav Brajović, Hana Selimović, Ivan Mihailović, Isidora Simijonović, Dragana Varagić i Marko Grabež.

Florijan Zeler će se naći i na repertoaru Beogradskog dramskog pozorišta sa svojom tragikomičnom dramom “Laž” u režiji Nikole Ljuce, čija je premijera zakazana za 1. april,. U glumačkoj podeli mesto su pronašli Miloš Biković, Tamara Krcunović, Jelisaveta Orašanin i Miodrag Radonjić.

Film i pozorišnu predstavu preporučujem kao poučan i upozoravajući pre svega za roditelje, sa naglaskom na оčеve, kako ne bi imao terapeutsku ulogu.

Нема коментара:

Постави коментар