Странице

уторак, 30. новембар 2021.

РУТА фестивал у Београдском драмском позоришту



 Београдско драмско позориште је од данас, 30. новембра  до 6. децембра, по други пут домаћин сусрета Регионалне уније театара РУТА ГРУПА ТРИГЛАВ, а своје најновије продукције извешће Казалиште Ulysses, МГЛ из Љубљане, Градско позориште из Подгорице, Драмски театар из Скопља и сарајевски Камерни театар 55.

Први фестивал Уније одржан је пре две године у БДП-у, пар месеци после оснивања РУТЕ. Жеља да се успостави сарадња, комуникација и размена идеја, уметника и пројеката повезала је шест театара из региона, а после застоја због пандемије, ове године настављена је серија ревијалних фестивала најбољих продукција ових кућа у матичним градовима.


Фестивал вечерас од 19 часова отвара Београдско драмско позориште представом „Living room” немачког аутора Ернста Мондтага (копродукција са Битеф театром и Битеф фестивалом). Пројекат је део трилогије која се заснива на ликовно спектакуларној слици једног света, који настањују отуђене егзистенције, а светска премијера била је на овогодишњем БИТЕФ-у. Представа прати различите тренутке из живота оперске певачице из Београда која је изгубила своје најближе у ратовима деведесетих у Југославији. Играју: Весна Чипчић, Александра Ања Алач /Ива Илинчић, Љубомир Булајић и Александар Јовановић.


Казалиште Ulysses извешће представу „Носорог” Ежена Јонеска, у режији Ленке Удовички,  2. децембра. Као инспирација Јонеску послужила је Кафкина приповетка „Преображај“, али и лични доживљај буђења нацизма. Тако је јасно проговорио о идеолошком загађењу, што нам је и те како познато. Кад погледамо око себе, видимо поплаву бесмислених речи, опасних ставова, предрасуда, појава, понашања… Јонесков комад још актуелнијим чини и чињеница да почиње појавом нове и непознате епидемије у малом провинцијском граду, која претвара заражене људе у носороге. Таква апсурдна ситуација недвосмислено постаје метафора о стварању плодног тла за настанак тоталитаризма, то јест било ког облика владавине која ограничава слободно мишљење. У представи играју Бојан Димитријевић, Младен Васари, Дамир Шабан/Филип Нола, Маја Посавец, Дадо Ћосић, Дени Санковић, Ања Сабол, Тонка Мршић, Гала Николић, Мартин Грђан, Ванда Велагић и Рок Јуричић.

 

„Странци“ Паола Ђеновезеа, у режији Неле Витошевић, и извођењу Драмског театра из Скопља публика ће моћи да погледа 3. децембра. Популарни Ђеновезеов филм преточен је у сценску причу о седморо пријатеља, који током вечере, разоткривају своје најинтимније страхове и жудње, тражећи излаз из игре истине мобилним телефонима. Шта је истина, а шта тајна? Колико познајемо оне најближе са којима и поред којих живимо? Да ли је блискост могућа у време убрзане и модерне комуникације? Колико познајемо једни друге? Играју: Игор Ангелов, Ирена Ристић, Биљана Драгићевић – Пројковска,  Зоран Љутков, Сања Арсовска, Филип Трајковић и Предраг Павловски

 

„Седам дана“ Катарине Морано (драматургија) и Жиге Дивјака (редитељ) је нови подухват Младинског гледалишча љубљанског, који ће бити одигран 4. децембра. “Људи и животиње су слични по много чему. Наша заједничка особина је, на пример, примални страх – страх од смрти. Током еволуције, сви смо имали урођени инстинкт преживљавања. Међутим, у поређењу са животињама, човек је једино биц́е које је свесно неминовности смрти, свесно да ц́е морати да умре. Само време нас дели од смрти, а то је задато време. Вец́ина не може да предвиди његово трајање, што датом времену бесконачну вредност”, записано је у програму представе. Играју: Силва Чушин/Жет Остан Вејруп, Матеј Пуц, Мојца Функл, Ајда Смрекар, Лотос Винценц Шпаровец и Изток Драбик Југ. 


Foto Dragana Udovčić


Последње две вечери Фестивала резервисане су за пројекте редитеља Кокана Младеновића. Представа Камерног театра 55 из Сарајева, заказана за 5. новембар, “Шиндлеров лифт” настала је по вишеструко награђиваном, истоименом роману Дарка Цвијетића. Бави се судбинама становника једног облакодера црвене боје који је имао срећу да буде направљен у Приједору златне 1975. И несрећу да доживи и преживи несрећне деведесете и сведочи потпуном помрачењу људскости. Представа Кокана Младеновића, као и Цвијетићев роман, бави се демаскирањем људскога зла и бешћутности и говори о непресуђеном злочину, односно злочинима и злочинцима, и убијањима невиних Бошњака и Хрвата од стране њихових дојучерашњих комшија и пријатеља.Играју: Адмир Гламочак, Татјана Шојић, Гордана Бобан, Александар Сексан, Мухамед Хаџовић, Маја Изетбеговић, Сабит Сејдиновић, Сенад Алихоџић, Давор Голубовић, Дина Мушановић, Син Курт, Иса Сексан, Дино Хамидовић, Лана Зеничанин, Тијана Зехеровић

 

Градско позориште Подгорица затвориће фестивал РУТА ТРИГЛАВ ОСИГУРАЊЕ 6. децембра – пројектом “Коњи убијају, зар не” Маје Пелевић, у режији Кокана Младеновића. 

,,Претпостављам да знате роман Хораса Мек Која, ако не роман онда барем филм Сиднија Полака и да ће вам та компарација бити јасна када гледате ту савремену верзију коју је Маја Пелевић написала. Прича је о савременом ријалитиију у ком учествују неки честити људи јер то једини начин да преживе. Суровост приче ће увек бити довољно метафорична да схватимо да ријалити није само неки ТВ програм него да чини и нашу свакодневницу и државу у којој живимо, где нам увек неко обећа просперитет велике награде, тражи максимум нашег давања, а на крају будете понижени, одбачени и уништени. Навикли смо да верујемо мефистофеловским вођама, па на крају увек завршимо као неко израбљено стадо”, рекао је Младеновић.


Играју: Емир Хаџихафизбеговић, Марија Ђурић, Омар Бајрамспахић, Вања Јовићевић, Горан Славић, Јелена Симић, Дејан Ђоновић, Бранка Фемић Шћекић, Вукан Пејовић, Катарина Крек и Жељко Радуновић.

Нема коментара:

Постави коментар