Странице

уторак, 13. јул 2021.

DON ŽUAN U DVORIŠTU KAPETAN MIŠINOG ZDANJA

 


U dvorištu Kapetan Mišinog zdanja juče je održana konferencija za medije povodom premijere predstave „Don Žuan“ koja će se održati danas, 13.7. u 21h u pozorištu Teatrijum. Režiju potpisuju Tihomir Stanić i Marko Mirisača, a početku konferencije okupljene predstavnike sedme sile pozdravio je Vladan Gajović, upravnik pozorišta Teatrijum, ovim rečima:


„Želeo bih da poželim sreću pre svega ovoj mladoj ekipi, ne samo u ovoj predstavi, nego u daljem radu. O predstavi DON ŽUAN mogu da kažem da je najbolja predstava koja je rađena u produkciji Teatrijuma, ne samo zato što je prva, a pošto je i komedija biće sigurno najbolja komedija!“



Ideja ovog pozorišta potekla je od osnivača Tihomira Stanića i Vladana Gajovića upravo kao scena na kojoj će moći da se afirmišu mladi umetnici i studenti. Pa je tako Vida Davidović, apsolvent dramaturgije na FDU i stipendista ove godine, potpisala adaptaciju Molijerovog komada: 


„Moram da priznam da nije bila moja ideja inicijalna, već upravo Tihomira Stanića. Malo je bilo potrebno adaptacije u početku da se prebaci u Beograd u sadašnjosti, ali je na kraju ostalo samo po motivima ovog čuvenog komada, koja govori o današnjem vremenu iz pozicije ovog klasika. Reč je o jednoj komediji naravi, u klasičnom smislu, koja je malo i zanemarena u današnjem pozorištu.“


Marko Misirača, potpisuje režiju ove moderne adaptacije: 


„Ovaj prostor nosi magiju pozorišta još od 60-ih godina kada je napravljeno Pozorište – Igralište Radomira Stevića Rasa, zatim 70-ih kada je postojalo Pozorište Dvorište u kojem su igrali sjajni glumci, između ostalih i Tika i Vladan, koji su sada osničari ovog teatra. Nama svima mlađima je bila čast i zadovoljstvo da se odazovemo njihovom pozivu i uključimo u stvaranje novog pozorišta u ovom prostoru. Vidin originalni komad po motivima Molijerovog Don Žuana je prilagođen ovom ambijentu. U podeli je nekoliko starijih glumaca (Vladan Gajović i Lepomir Ivković) koji su bili sjajna podrška ovoj mladoj ekipi u kojoj su uglavnom studenti ili  nedavno svršeni diplomirani glumci. Bilo nam je zadovoljstvo da radimo iako smo imali specifične uslove i kratak rok, ali radujemo se da se sutra uveče susretnemo sa publikom i da vidimo kako predstava diše sa publikom, jer je publika ovde zbog ovog ambijenta upravo još jedan partner glumcima.“



Mladi i perspektivni glumac Stefan Radonjić glumački predvodi ovu mladu ekipu u naslovnoj i glavnoj ulozi savremenog Don Žuana: 


„Don Žuan nosi sa sobom univerzalne motive i univerzalna pitanja, pa se vrlo lako možemo da referišemo na to vreme, iako današnjica donosi mnogo jače sukobe, jače ljubavne zaplete, i svakako mnogo brži tempo života. Don Žuan sobom nosi tu čulnost življenja, a ja sam želeo da otkrijem zašto on prkosi svim opasnostima, svim osvetama koje mu prete i ljubavnim zapletima i zaključio sam da je to njegova potreba da se oseti živim i bitnim, i da ne gubi svoju veštinu. Slobodu je dobio iz svog staleža, ali ne razmišlja o posledicama, što možemo povezati upravo sa našim ambicijama i putu ka ostvarenju istih. Ovo je priča o nama samima, ljudskoj naravi, pobudama i priča o Beogradu, koji je jedan značajan lik u ovom komadu.“




Djorđe Marković tumači lik gospodina Nedeljkovića i ispričao je svoja zapažanja:


“Tražili smo šta bi ovaj lik bio u ovoj savremenoj verziji Don Žuana. To je lik prevarenog i izigranog čoveka, neka vrsta protivteže ovoj dekadenciji, i to dekadeciji i samog grada Beograda, koji zaista jeste jedan od likova, kako je Stefan rekao. On je neko ko pokušava da ostvari svoj porodični život u nekom tradicionalnom smislu, dok ga sve oko njega remeti u tome. Istraživali smo krajnosti, ovo jeste vreme nezasitosti, što je ozbiljan problem, nama su čula otupela od previše senzacija što vizuelnih i čulnih i ostalih. Ovo je priča o čoveku koji je prezasićen, galimatijas ludila, žurki. Čovečanstvo je u pubertetu i to je tačno.“




 

Lepomir Ivković, pored Gajovića je stariji kolega koji je dao veliku podršku mladim glumcima: 


„Hvala kolegama Tihomiru i Vladanu i Marku na poverenju koji su mi ukazali, jer biti najstariji član ovako jednog divnog glumačkog ansabla je velika obaveza, a istovremeno je i velika čast. Osnivanje svakog novog pozorišta u Beogradu je praznik i za glumce i za publiku i za Beograd. Primereno mojim godinama igram oca Don Žuana, poreklom iz Kuča, koji dolazi u Beograd da proba da ga preobrati. Da li ću u tome uspeti, videćemo. Mada, imajmo na umu da iver ne pada daleko od klade. Biće nam veliko zadovoljstvo da sutra premijerno uzvratimo glumačkim aplauzom publici. Verujem da će ova predstava imati dugi vek, na ovoj sceni bar desetak sezona, a bilo bi divno da se najesen, kada uslovi ne budu dozvoljavali da se igra na ovoj sceni, prebaci na neku od beogradskih scena.“




 

Milica Janković igra Elviru, ženu koja se bori za ljubav Don Žuana: 


„Ovo je bio veoma zanimljiv proces. Bilo mi je interesantno da ovaj lik prebacim u današnji trenutak i da vidim ko je danas ta Elvira. Hvala pre svega Tiki Staniću što mi je dao šansu da budem deo ovog projekta, ovo je veoma važno pre svega za nas mlade glumce koji nisu imali toliko iskustva u pozorišnim institucijama i ovo je zaista jedinstven doživljaj igrati u ovom prostoru. Srećna sam što igram sa ovim sjajnim kolegama.“




 

Još jedna mlada glumica Nevena Ilić našla se u ulozi Antonine, dok Ivana Dudić glumi porodičnu ženu Milicu, suprugu gospodina Nedeljkovića koja će se naći pred velikim iskušenjem.




 

Luka Potparić, Luka Sević i Milan Bobić su mladi glumca kojima je ovo prva profesionalna predstava u ulogama Pera, Arse i Dragana. 


Znajući ko je sve počeo u ovom pozorištu i ko je sve glumio u jednom od najlepših dvorišta u Beogradu, velika mi je čast što sam tako mlad dobio šansu da se pokažem beogradskoj publici.“ izjavio je Potparić.

 

Scenograf predstave Marica Kuzmanović je ispričala svoje iskustvo: 


„Čast je raditi u ovom velelepnom zdanju, koje već samo po sebi izgleda kao da je već gotova scenografija. S druge strane otvoren prostor je drugi izazov. Zajedno sa rediteljem sam osmislila prostor koji će glumcima omogućiti da publika uživa, a da glumci imaju dovoljno prostora i da ne naružimo ovo divno zdanje.“

 

Don Žuan će se ove nedelje igrati u utorak 13. jula (premijerno), sredu 14. jula, četvrtak 15. jula, petak 16. jula, subotu 17. jula, kao i u nedelju 18. jula. Dok ga nova igranja očekuju u avgustu na ovoj sceni.

 

Ideja o pozorištu Teatrijum pokrenuta je na inicijativu našeg uvaženog dramskog umetnika Tihomira Stanića, uz podršku Univerziteta u Beogradu, koji je ustupio dvorište Kapetan Mišinog zdanja i gradske opštine Stari Grad. Pozorište ove „nulte“ sezone će igrati od 3. jula do 31. avgusta i imati više od 50 izvođenja. Sve predstave počinju u 21h, a karte se mogu kupiti preko servisa tickets.rs, kao i na blagajni Rektorata svake večeri od 19h.

 


Fotografije Branko Ignjatović





Почетак рада на представи „Дон Жуан“ поклапа се са оснивањем летње позоришне сцене „Театријум“ у дворишту Ректората Универзитета у Београду. Јединственост амбијента дворишта омогућава публици посебан доживљај и представља место у ком би студенти и друга заинтересована публика могли да се окупљају и упознају са овим и другим чувеним позоришним делима представљеним на савремен начин. Молијеров комад настао је у Француској у седамнаестом веку и иако реферише на категорије морала које су тада биле актуелне у складу са општим светоназором француског и европског друштва, он је и данас врло актуелан. Уместо племића, ту је елита, уместо архаичних предела француских шума, ту је овај и овакав, данашњи Београд. Уместо Доне Елвире, ту су многе жене моћника спремне да доживе праву љубав. Уместо витештва, постоји једна клановска лојалност људи који у формираним групама долазе у Београд спремни да га искористе као и сваку добру шансу. Дакле, као и свака добра комедија, „Дон Жуан“ је комад који одлично комуницира са данашњим временом и актуелном ситуацијом. Ако се размаштамо као у претходним примјерима добијамо из већ постојећег Молијера један Београд (или бар нешто што на њега личи) и криминалну елиту која је осујећена немилосрдним либидом једног од њених чланова. Ако Дон Жуана сместимо у окриље савременог црногорско-клановског миљеа у Београду, који функционише по принципу строгог патријархата и освете, и ако бисмо ставили Дон Жуана у ситуацију да прекрши тај код због својих нагона и искористи једну од жена унутар заједнице, било би доста занимљиво посматрати разрешење ове збрке. Уцене, претње, пиштољи, подземље, крв, освета и част. Везе, везице, афере и нагони. А свиме овим се не губи ништа од Молијера.Kомбинујући актуелни друштвени контекст са једним класичним делом добијамо савремену критику одређеног миљеа, а са класичним хумором и добрим молијеровским заплетима; савремено друштво и хумор који опстаје већ вековима захваљујући својој непретенциозности. А шта је смешније, забавније и потресније од криминалне елите која живи по принципу племена, патријархата и освете? И шта је смешније, забавније и потресније од Дон Жуана? Дубоко смо уверени да је баш зато овај спој класичног заплета и ликова који боје нашу свакодневницу права сценска комбинација.



ДОН ЖУАН Позориште "Театријум"

Вида Давидовић (по Молијеру)

Уторак, 13. 7. 2021. – премијера

Среда, 14. 7. 2021.

Четвртак, 15. 7. 2021.

Петак, 16. 7. 2021.

Субота, 17. 7. 2021.

Недеља, 18. 7. 2021.

Режија: Тихомир Станић, Марко Мисирача

Сценографија: Марица Kузмановић

Kостимографија: Ана Мићковић

Инсипицијент: Драгана Анђелковић

Дизајн звука: Драган Стевановић Багзи

Сценски покрет: Небојша Трша Станковић

Кореографија: Тамара Антонијевић

Kоришћени музички инсерти из Архива Рамбо Амадеус-а

Продукција и организација: Душан Ашковић, Данило Потпарић

Улоге: Дон Жуан – СТЕФАН РАДОЊИЋ,

Здравко – ВЛАДАН ГАЈОВИЋ,

Господин Недељковић – ЂОРЂЕ МАРKОВИЋ,

Слобо – ТИХОМИР СТАНИЋ,

Елвира – МИЛИЦА ЈАНKОВИЋ,

Блажо – ЛЕПОМИР ИВKОВИЋ,

Антонина – НЕВЕНА ИЛИЋ,

Валентина – ИСИДОРА ГРАЂАНИН,

Милица – ИВАНА ДУДИЋ,

Перо – ЛУKА ПОТПАРИЋ,

Драган – МИЛАН БОБИЋ,

Арса – ЛУKА СЕВИЋ,

Просјак – ДУШАН АШKОВИЋ

Нема коментара:

Постави коментар