Странице

среда, 7. април 2021.

68. MARTOVSKI FESTIVAL: SELEKCIJA EKSPERIMENTALNOGNOG FILMA I VIDEO ARTA

Budući da 67. Martovski festival zbog pandemije koronavirusa nije održan tokom 2020. godine, u skladu sa odlukom Odbora  festivala naredno izdanje biće duplo: 67/68. Martovski festival održaće se od 19. do 25. aprila 2021. godine.  Biće prikazane kompletne  takmičarske selekcije iz 2020. i 2021. godine, a biće dodeljene festivalske nagrade i za 67. i za 68. izdanje festivala.

Predstavljamo program filmova iz selekcije 68. Martovskog festivala, koji se takmiče u kategoriji eksperimentalnog filma i video arta.


Selekciona komisija takmičarskog programa 68. Martovskog festivala:

Nikola Majdak mlađi, direktor fotografije, Srbija

Milan Nikodijević, profesor produkcije, Srbija

Vladimir Šojat, autor, montažer, Srbija

Dragana Latinović, rediteljka i producentkinja, Srbija/Nemačka

Umetnički direktor Martovskog festivala: Dejan Dabić



Crvena, da te nema, trebalo bi te izmisliti

2021. / 08’ 09’’

Režija: Milica Rakić

Eksperimentalni film vizuelne umetnice Milice Rakić fokusiran je na problematiku ženske emancipacije u posleratnoj Jugoslaviji, te na kritiku patrijarhalno kodiranih interpretacija i kodova ideologije – kako u istorijskom, tako i savremenom kontekstu. Opažanja umetnicinog alter ega drugarice Rakič, koji ona izvodi u tandemu sa istoričarem umetnosti i performerom Vladimirom Bjeličićem, kontrastirana su arhivskom građom vezanom za aktivnosti Antifašističkog fronta žena.

*Svetska premijera



HOME

2020. / 04′ 38”

Srbija, Nemačka

Produkcijska kuća: Filmkraftwerk

Režija: Tanja Brzaković, Jelena Bosanac

Produkcija: Jelena Bosanac

Glumi: Jelena Bosanac

Tekst: Milkica Stanković

Muzika: Miša Cvijović

Pogled s prozora koji dugo tumara i traži smisao. Tokom karantinskih dana, čini se univerzalno osećanje – traženje smisla. Smisao koji se možda nalazi u sećanju. Sećanju na dom, iz novog doma, u trenutku kada svet stoji… Ili se možda silovito kreće? Putuje(m) ka kući.

*Svetska festivalska premijera



Livin’ la Vida Loca

2021. / 03′ 31”

Režija i produkcija: Marina Ilić

Video rad pitanje smisla savremenog načina života ilustruje kroz život miševa u zatvorenom prostoru, ispunjenom fiskalnim računima. Ponašanje miševa nije predvidivo, ali su kamerom uhvaćene neke od glavnih životnih aktivnosti – spavanje, hranjenje, njihova uzajamna komunikacija i pokušaji da se iz tog prostora izađe. Pojednostavljen simbolički prikaz nesvesnog ljudskog ponašanja postavljen je u relaciju sa  okruženjem od fiskalnih računa, koji su kodirane svakodnevne aktivnosti i kroz koje se jasno mogu sagledati navike i način života pojedinca i zajednice. Zatvoreni miševi jure u krug, dok ih računi polako zatrpavaju…

*Svetska premijera



Snimak pejzaža bez predistorije

2020. / 14′ 22”

Srbija, Hrvatska

Produkcijska kuća: Akademski filmski centar Dom kulture „Studentski grad“

Režija: Doplgenger

Produkcija: Milan Milosavljević

Vizuelna priča o iskustvu zaboravljanja, nastala po motivima pesme Oskara Daviča.

*Srpska premijera



Tesaurus

2020. / 26′

Produkcijska kuća: Non-Aligned films

Režija: Marko Grba Singh

Produkcija: Ana Radulet, Stefan Ivančić, Dragana Jovović, Ognjen Glavonić

Tesa je običan kućni pas koja živi sa gazdaricom Kristi. Jednoga dana ona nestaje i počinje da projektuje sopstvene slike i misli.

*Srpska premijera



Zagrljaj kože

2020. / 6′ 25”

Produkcijska kuća: Centar za vizuelne komunikacije Kvadrat

Režija: Ivana Kosanović

Produkcija: Svetlana Popović, Zoran Popović

Performans ritualnog uranjanja, pročišćenja i mističnog spajanja. Simulakrum mirne vode. Paradoksalno groteskna dekonstrukcija i glorifikacija tipičnog ženskog fetiša. Katarza u zagrljaju čežnje i očaja.



Zajedno razdvojeni

2020. / 11′ 15”

Produkcijska kuća: Kulturni centar Beograda

Režija: Neda Kovinić

Produkcija: Zorana Đaković

Glume: Jovana Knežević, Vladimir Čubrilo, Ana Obradović

Grupa plesača pokušava da izvede performans na ulici (2020) u uslovima stalnih promena mera, zbog pandemije. Kako je moguć ples, teatar, društveni život, kada je socijalna distanca postala ultimativni performans?

*Svetska premijera

 

Нема коментара:

Постави коментар