Странице

петак, 26. јун 2020.

NOVA IZDANJA KNJIGA VLADIMIRA PIŠTALA


U Izdavačkoj kući AGORA upravo su se pojavila nova izdanja knjiga Vladimira Pištala, jednog od najznačajnijih i najprevođenijih pisaca današnjice.
U uzbudljivim spektrima visoko kvalitetne proze čitaoci će uživati u Pričama iz celog sveta (2.izd), u čarima izvorne emigrantske priče u kojoj katkad nagnuti nad samom provalijom sveta, Pištalovi junaci pričaju o onim ličnim istinama koje “greju krv”, ali i u snažnom, ekspresivnom “putopisu kroz osećanja” koji donosi zbirka priča Čajevi Marsa i Noći (2. izd).



Knjigu 
Kraj veka (2. izd) čine “nežene i tamne, slobodne i bezobrazno inovativne” priče, u kojima Pištalo poput pravog književnog maga, ukršta uticaje iz slikarstva, muzike, filma, reklame i spota, kako bi kroz formu književne igre, izrekao najdublju istinu o našoj savremenosti, o kraju veka.



Sasvim sigurno, čitaoci će uživati i u romanu 
Venecija (4. izd) koji je, poput himere samog grada začudna sinkretična mešavina i književni odgovor na postojanje ove ”plutajuće bajke”, a poslednja knjiga našeg pisca, Značenje džokera (3. izd), jesu Pištalovi “raspričani eseji” koji, pisani u perspektivama od Džokera do Hermesa, tih bogova našeg vremena, i Dionisa, boga preterivanja, dubljeg od sna, otkriće nam smeh, ne samo kao crvenu nit kompozicije ove knjige, već i kao crvenu nit naših života.


Nedavno su iz štampe izašli, u novim izdanjima, i dobropoznati naslovi ovog istaknutog pisca, među njima i roman Tesla, portret među maskama (10. izd) za koji je Pištalo nagrađen NIN-ovom nagradom i Nagradom Narodne biblioteke Srbije za najčitaniju knjigu. Ovaj roman preveden je na čak 17 svetskih jezika. U SAD doživeo je dva izdanja, a poslednjih godina veliku popularnost stekao je u Turskoj gde je za dve i po godine Tesla  prodat u oko 100 hiljada primeraka.
Roman Milenijum u Beogradu, miljenih francuskih čitalaca, čiji je glavni junak srpska prestonica, u svom 7. izdanju iznova oduzima dah svojim poetskim kvalitetima. U njemu se ogleda moć literarnog dara da dočara osećaj gubitka i bespomoćnosti stanovnika zemlje koja se rasula kao kula od karata. Roman je posebno primećen u Francuskoj, gde se našao u najužem izboru (među 5) za nagradu «Femina»
I na samom kraju, dve posve uzbudljive prozne knjige, Aleksandrida (3.izd) i Korto Malteze (3.izd), u kojima ćemo, s jedne strane, uživati u ujedno “najdrevnijoj i najmodernijoj bajci” između mitsko-istorijskog lika Aleksandra Makedonskog i čoveka današnjice, a s druge strane, u književnoj i strip imaginaciji jednog sasvim drugačijeg K. Maltezea, u kojoj se istovremeno otvaraju vrata i vidljivog i nevidljivog. 

ZA SVE AGORINE KUPCE VAŽI KUPON ZA DODATNIH 10% POPUSTA
NA VEĆ SNIŽENE CENE KNJIGA

PRILIKOM KUPOVINE U POLJE KOD KUPONA POTREBNO JE UPISATI
VLADIMIR10 
KAKO BI DOBILI DODATNI POPUST

* POPUST VAŽI DO 30.06.2020.
 

Značenje džokera
3. izdanje

KNJIGA O SMEHU „Pred nama je još jedna od onih čarobnih knjiga Vladimira Pištala. U njoj su tajne „uvek zanimljivije od objašnjenja”, a objašnjenja su takva da dižu tajnu na naredni nivo do koga tek treba stići. Naime, nova Pištalova knjiga, pisana u tananim registrima između eseja i priče, jeste svojevrsna knjiga u slavu smeha, koliko i eseja.

„Šta je esej?” pita se autor na samom početku, i odmah odgovara: „Mišljenje.” A sredstvo mišljenja je smeh. Tim „najkraćim rastojanjem između ljudi” ovde se najotvorenije razotkriva logika Pištalove poetike. Smeh je čak utkan, i o surovu priču o Mostaru, Pištalovom tom ličnom Makondu, i o njegovom srušenom i nanovo sagrađenom mostu.

Uz pomoć svojevrsnog književnog ogledala, uz veliki upliv nematerijalnog, uz vanstandardno poznavanje nekih od ključnih i istovremeno zatamnjenih tačaka i srpske i američke kulture, Pištalo u ovoj knjizi gradi brižljivu kompoziciju od eseja o totalno različitim egzistencijalnim stvarima i kulturnim pojavama. Otkriva nam činjenice koje stoje iza vidljivih obrisa dvaju kultura. Ispisuje tekstove nakon kojih i mi u Srbiji možemo da razumemo Ameriku, dublju od naših predstava i stereotipa o njoj.

A tu američku supstancu u ovoj knjizi vidimo kroz nova i dubinska osvetljenja ličnosti poput našeg Čarlsa Simića, čiju književnu i ličnu sudbinu možemo prepoznati i kao možda najčudnovatiji ogranak „srpske Amerike“, te nama znanih Marka Tvena, Abrahama Linkolna ili Čarlija Čaplina, ali i ljudi skoro nepoznatih našem čitaocu, a važnih za razumevanje onoga što Amerika suštinski jeste, poput Džona Mjuera i Henri Luisa Menkena.

S jedne strane, čitajući ovu knjigu primamo dubinska saznanja o ovom kontinentu, ili metafori, šta god da je, a s druge, pratimo suptilnu povest raspada Jugoslavije, u sasvim vedrom omažu tim strašnim godinama. „Oživljeno prepričavanje“ jedne stare knjige o onaniji jeste jasna priča i o političkom sistemu bivše Jugoslavije, zemlje u kojoj su očevi-ljudožderi proždirali percepciju svoje dece.

S ove strane ogledala, priča o Koraksu je priča o srpskom Menkenu, a na nju se nastavljaju razni bedekeri, od vodiča kroz hipnotične halucinacije jednog Zografa, pa do onog koji prati sociokulturni milje nekadašnje Jugoslavije i njene regalske književnosti, milje „zemlje koja je svoju istinu učinila teško razumljivom“.

Kroz radove pojedinih umetnika, Pištalo kao da određuje geografiju ova dva društva. U tom moru različitih svetova, on čitaoca skoro neočekivano vodi i do sveta reklame. Reklama je prostor u kome se ovaj autor igra sa svim i svačim, to je put kroz ideje i jezičke kontekste uokviren utilitarnim zahtevom za dopadanjem.

Pisani u perspektivama od Džokera do Hermesa, tih bogova našeg vremena, i Dionisa, boga preterivanja, dubljeg od sna, ovi Pištalovi raspričani eseji, svi odreda usmereni protiv propagande, tih „vođenih zapažanja“, otkrivaju nam smeh, ne samo kao crvenu nit kompozicije ove knjige, već i kao crvenu nit naših života.


Tesla, portret među maskama 10. izdanje




JEDNA OD NAJPREVOĐENIJIH KNJIGA SRPSKE SAVREMENE LITERATURE


Najzanimljivija i najjasnija priča o Tesli, dosad ispričana.
Svet se manje promenio od Platona do TeslInog rođenja nego od Teslinog rođenja do njegove smrti. Teško je ne biti fasciniran pričom o Istorijskom Iskoraku od homerskog guslara do letenja na plavom zraku energije – za samo jedan ljudski vek!

Ovaj roman kombinuje fresku i ikonu, sagu i intimu. Teslina biografija je nadahnuta hronika jedne od najvećih promena u ljudskoj Istoriji, u nekoliko zemalja, na dva kontinenta. Povest o Tesli je priča o povesti epohe. Metro ispod grada i reklame na krovovima, njegova su dela.

Čaplinov skitnica Šarlo je podsećao na njega kad je kopao rovove. Federsen, Fric Langov gospodar Metropolisa, je opet – bio on. Ludi naučnik sa njegovim kalemovima u filmu o Frankenštajnu je bio on. Besprekorno obučeni aristocrat sa zaliscima koga je Igrao Bela Lugoši je, po svojoj eleganciji i maniru, bio on. Zar nije on, pre Bretona, osluškivao geomagnetski puls Zemlje? Zar nije Orson Vels plašio ljude njegovim zrakama smrti? Pred čitaocem je, dakle, najubedljivija biografija jedinog gromovnika među ljudima.

Tesla, portret među maskama spada u tzv. višestruko kodirane postmoderne romaneskne hibride, u kojima se stapaju kodovi različtih tipova romana. Pritom, temeljeni okvir predstavlja kod biografskog romana, veoma rijedak u interliterarnoj južnoslavenskoj zajednici, a onda  njemu Pištalo pridodaje naraciju karakterističnu za psihološki, poetski i na koncu kulturološki roman.

Na taj način on stvara složenu romanesknu miksturu, u kojoj postoje okvir i ključni događaji Tesline biografije, ali roman odustaje od nakane da ispriča još jednu u čitavom nizu Teslinih biografija i počinje da se lepezasto širi, kako bi osvijetlio rad Teslina uma, njegovu psihu, etički horizont, modele naučnih uvjerenja i sagledao Teslu i njegovo djelo u kontekstu epohe moderne.

Toj narativnoj liniji pridodaje se naracija karakteristična za kulturološki roman i to onaj model kulturološkog romna koji jedan kulturni sistem motri i procjenjuje iz pozicije nove epistemološke i ukupne paradigmatske situacije, da bi se u romanu ukrstio modernistički utopizama, čitav sistem novovjekovnog logocentrizma   i utopijskog scijentizma, sa distopijskim pogledom postmoderne.

Na taj način se u Pištalovom romanu susreću znanstveni optimizam karaketristčan za modernu, za njene velike priče na kojima su izgrađene industrijska i tehnološka civilizacija, sa postmodernim distopizmom, njegovim skpetičnim pogledom na zamke tradicije i saznanjem o tome da su sve velike utopije moderne postale, kako bi rekao Mihail Epštejn, okupatorima budućnosti.

Cijeli ovaj narativni sistem natkriljuje Pištalov vanserijski poetski talent, a roman se ukazuje kao vanredna lirska rekonstrukcije Tesline svijesti i njene emocionalne, prometejske, donkihotske i faustovske supstance

Besplatna dostava za sve iznose preko 1600 dinara na teritoriji Republike Srbije za sve porudžbine putem naše internet knjižare, Facebook stranice i putem telefona
064 648 2288.

Okvirni rokovi isporuke su 2 do 3 radna dana i zavise isključivo od kurirske službe.

 

Нема коментара:

Постави коментар