Странице

петак, 5. јун 2020.

Istok Kovača, Anđelija Tododrović i Miloš Isailović u youtube emisiji Bitef teatra: Nastavimo iz početka: TROUGAO - (IZ)VANREDNA PLESNA SCENA


Tokom juna, Bitef teatar nastavlja da realizuje seriju razgovora vezanih za savremenu plesnu scenu, započetih u maju

U četvrtoj emisiji u subotu 6. juna od 19:00 sati na youtube kanalu Bitef teatra učestvovuju Istok Kovač, koreograf, direktor plesne kompanije EN-KNAP (Ljubljana), Miloš Isailović, igrač i koreograf, Anđelija Todorović, koreografkinja

Učesnici razgovaraju o trenutnoj situaciji, mogućim pravcima i perspektivama u sferi plesa, performansa ali i šire, na polju kulture i umetnosti, razmatraju moguće mehanizme borbe za bolje uslove rada umetnika na nezavisnoj pozorišnoj sceni ali i otkrivaju šta su u svojim istraživanjima i radu prepoznali kao novo uzbudljivo, bitefovsko na evropskoj pozorišnoj sceni.

Razgovori se emituju se na youtube kanalu Bitef teatra subotom u formi jednosatne emisije, u kojoj učestvuje troje umetnika/ca ili teoretičara/ki koji žive i rade u Srbiji, Berlinu, Zagrebu, Štokholmu, Amsterdamu, Ljubljani…

Razgovori su gledaocima dostupni i nakon prvog emitovanja. Sačuvani su u arhivi Bitef teatra, kao važno svedočanstvo o jednom specifičnom društvenom periodu i okolnostima koje su donele velika iskušenja umetnicima u njihovom radu i stvaralaštvu.


UČESNICI/CE RAZGOVORA TOKOM JUNA - 06.06.2020.

ISTOK KOVAČ, koreograf, direktor plesne kompanije EN-KNAP, Ljubljana
Istok Kovač je koreograf, pedagog i plesač, koji je praktično ustanovio pojam Slovenačke savremene plesne scene u kontekstu kulturnog prostora Evrope, ali i šire. 1993. godine osnovao je internacionalnu plesnu kompaniju EN-KNAP u Levenu, u Belgiji. Godinu dana kasnije sedište trupe prebacuje u Ljubljanu. Posle četrnaest godina, za vreme kojih je trupa radila po projektima, 2007. godine Kovač je osnovao EnKnapGroup, prvu stalnu kompaniju savremene igre u Sloveniji, koja počinje da radi kao reperoarski oblik teatra. Dve godine kasnije EN-KNAP Productions dobija na rukovođenje prostor Kulturnog centra Španski borci, a Istok Kovač postaje direktor centra i programator domaćeg i međunarodnog programa. Pored trideset i četiri projekta, umetničkog rukovođenja i pedagoškog rada, njegov opus uključuje i šest plesnih filmova. Za dvadeset pet godina postojanja EN-KNAP je ustanovio svoju osobenu estetiku i postao brend na Evropskoj kulturnoj sceni, radeći brojne značajne međunarodne koprodukcije.
Za svoj rad Istok Kovač je dobio brojne domaće i međunarodne nagrade.

ANĐELIJA TODOROVIĆ, koreografkinja
Diplomirala je Baletsku školu Lujo Davičo u Beogradu, a dalje plesno obrazovanje sticala je na brojnim radionicama u Beogradu, Parizu, Londonu...
Od 1980. do 1983. godine članica je trupe Beogradki novi balet, pod vođstvom velikana srpskog baleta Dušana Trninića.
Učestvovala je u predstavama Narodnog pozorišta u Beogradu, Beogradskog dramskog pozorišta..., sarađivala je sa koreografima i rediteljima poput Damira Zlatara Fraja, Nade Kokotović, Lidije Pilipenko, Miljenka Štambuka, Janeza Pipana i drugih...
Od 1986. do 1992. godine članica je Pozorišta na Terazijama gde ostvaruje solističke uloge.
1986. godine postaje suosnivačica trupe SIGNUM, pod umetničkim rukovodstvom Dejana Pajevića, a samostalni koreografski rad ostvaruje u mnogim dramskim predstavama širom zemlje.
1994. godine sa grupom autora osniva ISTER teatar, čiji je umetnički rukovodilac. Ova trupa sa svojim projektima učestvuje na značajnim festivalima u Srbiji i svetu, u Velikoj Britaniji, Nemačkoj, Italiji, Rumuniji, Bugarskoj, Egiptu... Sa ISTER-om dobija nagradu Dimitrije Parlić, zatim nagrade na INFANT festivalu, Festivalu malih pozorišnih formi i Sterijinom pozorju.
Od 2012. do 2017. godine bila je predsednica Udruženja baletskih umetnika Srbije i direktorka Festivala koreografskih minjatura, u organizaciji UBUS-a.
Živi i radi u Beogradu.*
MILOŠ ISAILOVIĆ, igrač i koreograf
Rođen je 1988. godine u Loznici. Tokom školovanja u baletskoj školi Lujo Davičo postaje stipendista Baletske akademije u Cirihu.
Na Međunarodnom baletskom takmičenju “Tanz Olimp” 2005. godine u Berlinu osvaja treće mesto, a u Ćezeni (Italija), prvo mesto.
Kao solista Narodnog pozorišta igrao je u baletima: Uspavana lepotica , Labudovo jezero , Žizela, Don Kihot, Nečista krv, Ukroćena goropad, Interval, Dama s kamelijama…
U Bitef Dance kompaniji igrao je u predstavama Voljen, Otelo, Božanstvena komedija, Alpha Boys, Soneti, Ako bi smo svi malo utihnuli, Yesterday, Želeće mašine, Don Žuan, Ptice, Magbet…
Za Bitef dens kompaniju kao koreograf kreirao je predstave Dunjaluk i Magbet.
Za predstavu Dunjaluk dobio je nagradu Dimitrije Parilć za sezonu 2015/2016, a za predstavu Magbet Specijalnu nagradu na festival Purgatorije u Tivtu.
2016 godine kreira predstavu Stranac u koprodukciji Nacionalne Fondacije za igru i Hartefakt fondacije.
U Narodnom Gledališču u Mariboru kao solista igra u predstavi “Peer Gynt” u koreografiji Edvarda Kluga. Kao asistent Edvarda Kluga radi u Nacionalnom baletu Rige u Letoniji, u velikom baletu Novosibirsk-a u Rusiji, kao i u Bečkom baletu Wiener Staatsoper u Austriji. Trenutno kao asistent Edvarda Kluga radi na baletu Majstor i Margarita u Boljšoj teatru u Moskvi.*


*Iz indeksa autora sa portala Bitef teatra http://digitalnibitefteatar.unilib.rs/repertoar/autori.html

TODOROVIĆ Anđelija: Dom Bernarde Albe / La casa de Bernarda Alba (1990), Slika Dorijana Greja / The Picture of Dorian Gray (1991), Lista sumnjivih ili ko je pojeo puding (2003) izvođenje; Karta za više vožnji (1996), igra, priča, pokret, scena, kostim i izbor muzike; Sluškinje / Les Bonnes (1998), Leni (2015), scenski pokret; Naša gospa od cveća / Notre-Dame des Fleurs (1998), inscenacija i izvođenje; Pustinja (2001), Pustinja (2010), koreografija i izvođenje; Bum, tras – Deda, pas (2007), režija, koreografija i produkcija; LogOut (2012), autor, koreografija i izvođenje.

ISAILOVIĆ Miloš: Family portrait – Da li je to samo fraza? (2014), koncept i koreografija – režija; Dunjaluk (2016), Magbet / Macbeth (2017), koreografija; Voljen / Loved One (2010); Otelo (2010), Alfa bojs / Alpha Boys (2011), Ako bismo svi malo utihnuli (2011), Božanstvena komedija / The Divine Comedy (2011), Soneti (2012), Maja i ja i Maja (2012), Kapetan Džon Piplfoks (2012), Izopačeni / Bent (2012), Yesterday – Seti se da zaboraviš (2013), Želeće mašine – Tragovi ispunjenja želje koje se nikada nije dogodilo (2014); Ptice / The Birds (2015), Mali princ / Le petit prince (2006), izvođenje


 

Нема коментара:

Постави коментар