Странице

понедељак, 29. јун 2020.

Свака тачка је нови почетак Исидоре Фићовић


Oтварање изложбе радова докторског уметничког пројекта Исидоре Фићовић под називом Свака тачка је нови почетак одржаће се у Галерији ФЛУ у петак, 10. јула 2020. године, у 19ч.



Својим докторским уметничким пројектом Гестуални ритам тачке,
Исидора Фићовић, кроз реално изведене ликовне форме, представља симболе градова (Истанбул, Линц, Хирошима, Београд), приказује видео рад Кружни Покрети Тачке / Circular Movements of Dot,као и архивски материјал (фотографије, свеске са цртежима из периода путовања кроз наведене градове, сувенире, књиге, итд).

На отварању, уз музику/ритам култура представљених градова, Исидора Фићовић извешће перформанс Гестуални ритам тачке.

На фотографијама  приказана је Itsukushima Shrine на Miyajima ostrvu Hiroshima prefekturе, коју је Исидора Фићовић посетила и где је кроз комуникацију са студентима Hiroshima Kokusai Gakuin University, добила одговоре на питање: ''Који је симбол Hiroshime?''

Naoki Lida одговорио је, на пример, да је то Miyajima - место које je познато по Itsukushima светилишту и Тorii капији у мору,  што уметница узима као мотив симбола Hiroshime за представљање на њеној слици (поред тога симбол је и Atomic Bomb Dome, за који је урађен цртеж).

Изложба ће трајати до 27. јула 2020. године.




Свака тачка је нови почетак



Тема докторског уметничког пројекта Гестуални ритам тачкеу ликовним представама персонализованих простора градовамултимедијална изложба, односи се на промишљање и извођење уметничке поетике и технике, на основу личног доживљаја ауторкиног кретања кроз различите градове света. Применом разноврсних метода истраживања у Истанбулу, Линцу, Хирошими и Београду, где се неко време професионално усавршавала на престижним уметничким институцијама, уметница проналази њихове специфичне симболе и значајна места. Истражени градски садржаји су представљени на цртежима и сликама гестуалним ритмом тачке и део су интердисциплинарне мултимедијалне поставке.

Гестуални ритам тачке евоцира кретање, телесно-мануелно извођење рада, негује естетику покрета тела или руке у игри ликовних елемената: тачке, линије и боје; враћа човека на лепо и узвишено наглашавањем круга као форме савршенства и метафизике тачке као временске димензије слике. Представљање личних доживљаја градских простора помоћу различите обојености и густине тачака или кругова, бојом се карактерише атмосфера, људи и архитектура града, a густина тачака као апстрактна форма говори о интензитету динамике градског живота.

Докторска изложба Исидоре Фићовић приказује разноврсне ритмове, који метафорички означавају културу живота ових градова, савременог или традиционалног, док дословно имају значења музике и плеса специфичних за одабрани град. Гестуални ритам тачкеу ликовним представама персонализованих простора градовамултимедијална изложба, подстиче на ликовна и филозфска разматрања тачке, која на јапанском, турском, српском и немачком језику имају исто значење „свака тачка је нови почетак“, различитог звучног ритма изговарања.

Оливера Ерић и Исидора Фићовић








Исидорa Фићовић
1977, Kраљево



Образовање

2020 - Докторске студије, Факултет ликовних уметности, Београд, Србија
2016 - Мастер диплома Интерфејс Културе, Универзитет уметности у Линцу, Аустрија
2015 - 2016
- Студент у размени на IAMAS-у (Institute of Advanced Media Arts and Sciences), Огаки, Јапан
2013 - 2014
- Ерасмус размена, Билги Универзитет, Истанбул, Турска
2007
- Диплома магистра сликарства, Факултет ликовних уметности, Београд, Србија
2001 - Диплома академског сликара (BA/MA), Факултет ликовних уметности, Београд, Србија



Селектоване самосталне изложбе

2020 - Свака тачка је нови почетак, Продајна галерија „Београд“ и Галерија ФЛУ, Београд, Србија
2019 - Време и простор: тачка, линија, круг, троугао, квадрат, ЦЗК Деспотовац; ЦЗК Ковин, Србија
2018 - Преплет. Змај, Небо и Земља. Луцида галерија, Београд; ЦЗК Сопот; КЦК Крушевац, Србија
2016 - Сунцокрет, Асимо и мачка, КЦ Рибница, Краљево, Србија
2015 - Светлост путује брже до нас од звука, са перформансом „Дата Аудиторио“ Даичи Мисаве, АУ галерија, Беч, Аустрија
2011 - Шта је савремено, Магацин у организацији Дома омладине, Београд, Србија


Селектоване групне изложбе

2018 - Време је љубав 11 [Show 1], кустос: Кисито Асангни,  Малта (Lily Agius Gallery, Sliema); Центар савремене уметности у Глазгову (CCA Glasgow – UK)
2017 - Повратак у садашњост, U10 галерија, Београд, Србија
2016 - Интерактивна Уметнoст у Раумшифу, део програма Радикални Атoми фестивала Арс Електрoника, Линц, Аустрија
2015 - Време је љубав 8, кустос: Кисито Асангни, Париз (Sobering Galerie), Тетоуан (National Institute of Fine Arts), Шпанија (Sala Rekalde Bilbao), Амстердам (A LAB), Тирана (Zeta Art Center& Gallery), Сан Дијего (Expressive Arts Institute), Јокохама (SAKURA WORKS)
2015 - Неначињени Дисплеји, Вила Манин, Филм Форум Удине, Италија
2013 - Метафоре, кустос:  Енрике Томас, nomadenetappe - Уметност и Теорија, Линц, Аустрија



Селектовани фестивали и бијенала

2019 - Тријенале проширених медија, Цвијета Зузорић, Београд, Србија
2016 - Фестивал С.У.Т.Р.А, Музеј науке и технике, Беoград, Србија
2016 - Интерфејс мења културе (Wrong), Нoвo Бијенале дигиталних уметности, Шпанија, Интернет
2015 - Интерфејс Култура (POST POST), Арс Електроника фестивал (POST CITY), Линц, Аустрија
2013 -
Интерфејс Култура (Use at your own risk), Арс Електроника фестивал (TOTAL RECALL,
The Evolution of Memory), Линц, Аустрија
2012
- Пета едиција бијенала младих уметника (Overlapping Biennial), Букурешт, Румунија



Селектоване уметничке резиденције

2018 - Уметничка резиденција у Паризу (Cité internationale des arts), Француска
2011
- Интернационални студио и кустоски програм (ISCP), Њујорк, САД
2010
- Дан и Лија Пержовски, класа проширеног цртежа, Интернационална летња академија ликовних уметности, у Салзбургу, Аустрија
2006 - Платформа Гаранти Центар савремене уметности (Backyard Residencies), Истанбул, Турска



Награде

2017 - Награда за слику Ротари клуба, Београд, Србија
2012 - Награда за слику Ротари клуба, Београд, Србија
2005 - Прва награда на видео фестивалу „Видео тапета“, Велење, Словенија


Нема коментара:

Постави коментар