Странице

уторак, 10. март 2020.

Promocija knjige "Velikani grafičkog dizajna #1 Saveta i Slobodan Mašić" u Gradskoj galeriji KC Grad

 
Predstavljanjeu knjige “Velikani grafičkog dizajna #1 Saveta i Slobodan Mašić”održaće se u Gradskoj galeriji Kulturnog centra Grad 17. marta u 19h.

Ovo je prvo u nizu izdanje edicije Velikani grafičkog dizajna koje predstavlja skroman korak ka očuvanju dela koji čine značajnu stavku u kulturnom nasleđu Srbije, ali i jugoslovenskog kulturnog prostora. Knjiga prikazuje celokupan opus i ulogu stvaralaštva grafičkih dizajnera Savete i Slobodana Mašića kao kritičkih intelektualaca i jednih od ključnih figura jugoslovenske i srpske kulturne scene 20. veka kroz temeljno i obimno istraživanje i analizu.


Slobodan i Saveta Mašić su arhitekte po obrazovanju, ali su svoju profesionalnu karijeru koja je trajala od početka šezdesetih godina prošlog veka do prve dekade ovog veka obeležili značajni projekti u oblastima grafičkog dizajna i nezavisnog izdavaštva.
U Gradskoj galeriji će do 22. marta ekskluzivno biti izložen i određen broj originalnih plakata rađenih u offset i sito štampi, a koje će ovom prilikom zainteresovani moći da otkupe. 

 
Slobodan i Saveta Mašić su arhitekte po obrazovanju ali su njihovu profesionalnu karijeru koja je trajala od početka šezdesetih godina prošlog veka do prve dekade ovog veka obeležili značajni projekti u oblastima grafičkog dizajna i nezavisnog izdavaštva.

Opus grafičkog dizajna Studia Structure koji su Mašići 1968. pokrenuli zajedno sa Borom Ćosićem i Dragošem Kalajićem od samog početka karakteriše izuzetno baratanje svim elementima vizuelne komunikacije. Od modernističkih početaka, minimalističke i racionalne tipografije “internacionalnog” stila, geometrijskih sistema, serijalnosti i korišćenja semantičkih znakova do veštog poigravanja sa elementima stilova druge polovine prošlog veka, op-arta, pop-arta, postmodernizma...Izuzetno osetljiva i promišljena upotreba fotografije, uključivanje fotografa kao ravnopravnog učesnika u kreativnom procesu stvoriće seriju plakata za BITEF, verovatno najcelovitiju i najkompaktniju seriju radova srpskog grafičkog dizajna u 20. veku. Pred mnogih neazvisnih izdanja koje su sami dizajnirali autori su u FEST logotipa. Čime god se igrali: tekstom, grafikom, slikom, ili fotografijom, radovi Savete i Slobodana Mašića su uvek prepoznatljivi i “svoji”. I uvek su deo jedne veće celine, jednog univerzalnog ali i vrlo ličnog kosmosa. Nemoguće je u njega prodreti i spoznati ga bez aktivnog posmatranja, otvorenog srca, ali i uma.

“Mašićev dizajn jeste aktivnost čije vrednosti nadaleko prevazilaze okvire samo jedne likovne discipline. Mašić je danas jedan od naših retkih dizajnera koje je nemoguće ‘najmiti’ za određeni posao ukoliko oni u njemu, osim uobičajenih profesionalnih zadataka, ne pronalaze i neke druge razloge. U slučaju Mašića ti drugi razlozi su prilično brojni. Celokupna njegova delatnost, počevši od studentskih dana i revije ‘Vidici’ do ‘nezavisnih autorskih izdanja’, jeste akcija u kojoj je profesionalca zamenio čitav čovek. čovek koji u svemu što radi ne vidi mogućnost realizacije samo svojih kreativnih sposobnosti, već šansu da se potvrdi kao kompletna ličnost. l to u životu koji je slobodno izabrao za svoj.” (Bogdan Tirnanić, 1971)
Izdavač: Kulturni centar Grad
Za izdavača: Ljudmila Stratimirović
Urednici: Ana Radovanović, Valentina Milenković, Borut Vild
Lektura I korektura: Snežana Ristić
Prevod: Jelena Babšek
Tekstovi: Ješa Denegri, Ana Radovanović, Valentina Milenković, Milan Vlajčić, Bojan Krištofić

Нема коментара:

Постави коментар