Странице

петак, 14. фебруар 2020.

Изложба великог српског вајара Милована Крстића


Заљубљеници вајарства моћи ће у Великој галерији Дома Војске Србије, од уторка 18. фебруара у 13 часова, да посете репрезентативну изложбу српског вајара Милована Крстића, која је организована у сарадњи са Народним музејом Ниш. 

Изложба обухвата око 70 дела, од укупно 136 колико се налази у легату у нишком музеју, као и фото и архивску документацију уметника.
Милован Крстић припада генерацији српских вајара која је завршила школовање пред Други светски рат, а своје праве уметничке вредности показала непосредно по ослобођењу. Након дипломирања на Државној уметничкој школи у Београду 1933, више од једне деценије провео је као ликовни педагог и скулптор у родном крају. Одмах после Другог светског рата укључио се у ликовни миље Београда, где је остао до краја живота. Оставио је за собом изузетан опус од преко 600 скулптура, насталих у више од седам деценија стваралачког рада.

Образовање у класама Симеона Роксандића и Петра Палавичинија битно је утицало да се искаже као добар опсерватор, вајар осетљив на жанр интиме, који се најбоље исказао у монументалној, споменичној пластици и портретској уметности. Био је и вајар сензуалних женских облина, инспирисан Дегаовим балеринама и Мајоловим актовима.

Самостално је излагао двадесетак пута у Београду, Нишу, Бијељини и Будви, а на колективним изложбама учествовао је од 1944. године. Студијски је боравио у Паризу, Риму, Лондону, Софији, Лењинграду, Москви, Амстердаму и Њујорку. Добитник је значајних награда и признања: Сребрне плакете Града Београда, Повеље Друштва ликовних педагога Београда, Повеље УЛУС-а, а одликован је и Орденом заслуга за народ са сребрним зрацима.


Изложбу ће отворити Никола Кусовац, историчар уметности, музејски саветник, дугогодишњи кустос Народног музеја у Београду, а присутнима ће се обратити потпуковник Биљана Пашић, директор Медија центра „Одбрана”, Ненад Спасић, директор Народног музеја Ниш и Мара Макарић, музејски саветник, аутор изложбе и монографије.

Нема коментара:

Постави коментар