Странице

среда, 22. јануар 2020.

HAZARSKI REČNIK PRVI PUT U OVOJ SEZONI NA BEOGRADSKOJ SCENI



BALET HAZARSKI REČNIK POSLE USPEŠNE TURNEJE PO JUŽNOJ AMERICI OPET NA BEOGRADSKOJ SCENI

Subota, 25. januar u 19.30 časova, Velika scena Opere i teatra MADLENIANUM

Balet HAZARSKI REČNIK – LOVCI NA SNOVE, u korpodukciji Narodnog pozorišta u Beogradu i Opere i teatra Madlenianum, je krajem oktobra imao čast da otvori 4. Bijenale plesa u kolumbijskom gradu Kali. Balet u dramaturgiji i režiji Livije Pandur i koreografiji Ronalda Savkovića, prema delu velikog domaćeg pisca Milorada Pavića doživeo je tada desetominutne ovacije. Publika u prepunom "Teatru Municipal" je ovacijama i aplauzom ispratila naše umetnike koji su nadahnuto, motivisano, tehnički superiorno nastupili, ostvarivši fantastičnu interakciju sa gledaocima. Na festivalu je nastupilo preko 800 umetnika, igrača iz 11 zemalja - Brazila, Španije, Meksika, Senegala, Kanade, Francuske, Japana, Čilea, i naravno Kolumbije. Turneja je nastavljena nastupima u prestonici Ekvadora, prelepom gradu Kito, kao i u Lohi, turističkom gradu na jugu te zemlje, na festivalu „Artes Vivas“.

Balet se prvi put od južnoameričke turneje izvodi u Beogradu. Od premijere, u maja 2018. godine, ovaj balet pobuđuje veliku pažnju. Posle premijernih izvođenja u oba pozorišta kritičarka “Nina” Irena Krešić je napisala:

“ Sa ubedljivom pronicljivošću čitanja „enciklopedijskih jedinica" romana Hazarski rečnik, Livija Pandur… gradi balet kreativne, savremene i inovativne radnje. Evropski poznat koreograf Ronald Savković, prilazi skrovitom simboličnom značenju Lovca na snove jedinstvenim stilom kojim je odvojio telo od strasti, zaronivši tako u najdublje tajne tela, jezik plesača, mistične veštine, krhosti i čvrstine žensko-muške hazarske strasti.”, pohvalivši autore baleta, dok je Miroslava Baka, kompozitora, nazvala “zidar muzike”, koji je “Uzbudljivom elektronskom muzikom, već od prvih taktova, varvarskih i lirskih tema dramske simfonijske strukture, proširuje i obogaćuje pokrete Hazarda u prozirnosti i zvučnosti snova koji se čuju. Naročito istaknuvši scenografiju konceptualne grupe umetnika Numen, igrajuću i rotirajuću instalaciju, koja je važan učesnik radnje i kostime Angeline Atlagić, koji pružaju “prigušenu erotičnost tela.”

Sonja Vukićević, u ulozi hazarske princeze Ateh, je posle 34 godine ponovo zaigrala na sceni Narodnog pozorišta, a kritičarka je za njen nastup proročki beleži “harizmatične pojave i dramske svesti koje su toliko narasle da su se spojile, bez sentimentalnosti, elegantno, surovom čistotom, na „ stotine hiljada" skokova iz mesta u visine u isti mah, u istom času, jednovremene, pruža podsticaje predstavi u svetlosti njene budućnosti.”  


U ansamblu ovog prekrasnog baletskog snoviđenja su i sledeći solisti Narodnog pozorišta:
Sanja Ninković, Tijana Šebez, Ljiljana Velimirov, Maja Stojakov, Ada Raspor, Mina Radoja, Milena Ogrizović, Dejan Kolarov, Milan Rus, Miloš Živanović, Nicola Bianco, Carlos Alvarado, Antonio Bibbo, Jose Iglesias.
Opera i teatar Madlenianum već tradicionalno 26. januara, u nedelju, obeležava svoj dan, 21 godinu od prve premijere na zemunskoj sceni Madlenianuma. Svoj rođendan Madlenianum će tradicionalno obeležiti poslednjom muzičkom produkcijom u sezoni – Muzičkim putovanjem sa scene Madlenianuma, izborom najatraktivnijih operskih i operetskih arija i dueta, kao i numera iz mjuzikla i baleta koji su obeležili naš istorijat.

Нема коментара:

Постави коментар