Странице

петак, 15. новембар 2019.

Nezaštićeni svedok/Veksilologija u MAU: mapiranje Afrike


Nedelja, 17. i 24. novembar, 11:00
Veksilologija u MAU: mapiranje Afrike – radionica za decu i mlade (uzrast: 7+)

Foto: Ivan Zupanc

U skladu sa idejama koje je nigerijski muzičar Fela Kuti svojom muzikom predstavljao, učimo o oslobođenju i nezavisnosti afričkih zemalja, pomno prateći mapu afričkog kontinenta i upoznajući veksilologiju – nauku o zastavama.

Kombinujući poznavanje istorije i geografije, igru memorije i kreativni rad mladi posetioci proučavaće afričke državne granice i zastave.

Poput pravih veksilologa, nakon mapiranja Afrike – postavljanja afričkih zastava u odgovarajuće državne granice, oni će imati priliku da upotrebom papira i bojica izrade svoju zastavu po želji.


Ulaz se plaća. Više informacija na stranici „Nedelja u MAU“.




Nezaštićeni svedok zamišljen je kao niz umetničkih intervencija u prostoru muzeja. Naslov referira na muzejski predmet - dobro čuvanu supstancu koja pamti i koja je ovom akcijom napadnuta, izložena umetničkoj reinvenciji i rekontekstualizaciji. Muzejski predmet, tako, postaje svedok koji se u velikoj meri oslobađa institucionalne (ali ne i konzervatorske) zaštite, i kroz (pre)ispitivanje saopštava nove dimenzije svedočanstvenosti koje dolaze iz samog memorijskog jezgra predmeta, ali i šireg konteksta u kome on nastaje - institucije, muzeja, istorije, procesa muzealizacije, savremene interpretacije.

Prvi Nezaštićeni svedok interpoliran je u prostorima stalne postavke Muzeja afričke umetnosti – zbirke Vede i dr Zdravka Pečara (MAU). Afrodizijak kao podnaslov vezan je za istoimeni revolucionarni album Fele Kutija i početke afrobita. Ceo koncept postavke može se tumačiti na muzičkoj razini (pored pomenutog Kutija, tu je i pesma Public Witness Program benda Fugazi sa albuma iz 1993. godine) političko-umetničkih vizija pomenutih aktera, ali i u okviru fenomena institucionalne kritike koja prerasta u institucionalni šik.

Izložba je realizovana kao vizibilni dijaloški proces i interakcija dela savremene umetnosti sa specifičnostima stalne postavke MAU. Intervencija osam beogradskih umetnika na stalnoj postavci MAU otvara specifične prostore međustanja u kojima se preispituju pozicije posmatranja slike drugog/drugosti: afričkog kontinenta kroz ideograme safarija, siromaštva, seks turizma, tradicionalnih religioznih obreda; muzeja kao mesta višestrukosti; mape sveta kao nestalnog geopolitičkog konstrukta; odnosa SFRJ i afričkih zemalja u okviru Pokreta nesvrstanih, itd.

Kreativnom intervencijom umetnici stvaraju prolaz između čina reprezentacije (stalne postavke MAU, istorije muzeja i njegovog postojanja u savremenom trenutku i zajednice u kojoj on funkcioniše) i reinterpretacije (umetničke akcije kao refleksije, identifikacije, rekontekstualizacije, mimikrije) dovodeći nas do novog čitanja kroz nove odnose i simbolične međuprostore stalne postavke.

Foto: Ivan Zupanc

Нема коментара:

Постави коментар