Странице

уторак, 26. новембар 2019.

Мали формат УЛУПУДС-а 2019



 
Oтварање изложбе „Мали формат УЛУПУДС-а 2019.“, у организацији Одбора сликарско - графичке секције, заказано је за 2 .децембар .2019. године у 19 часова, у галерији "Сингидунум" у Београду. Изложба је отворена до 13. децембра.

Током године ову изложбу је могла да види публика из 10 градова широм Србије и тако се упозна са стваралаштвом 56 чланова једног од најстаријих репрезентативних уметничих удружења у Србији, УЛУПУДС-а. Излагачи су и ове године чланови из више секција Удружења, што радове чини веома разноврсним, док је оно што их повезује управо њихов мали формат.

Ирина Кондић, Ту, испод срца


Изложбу ће отворити председница сликарско - графичке секције Милица Вуковић и историчарка уметности Катарина Радуловић, а истом приликом ће бити додељена Диплома аутору чији је рад освојио највећи укупан број гласова од стране публике, током прошлогодишње изложбе - "Мали формат 2018.".

Aња Тончић - УКРУГ V, графит и акрил на картону, 12,5x14cm, 2017.


Градови и галерије у којима је "Мали формат" био представљен током 2019.-е године:

  • Галерија „Масука“, Центар за културу Велика Плана
  •  Центар за културу „Свети Стефан Деспот српски“, Деспотовац
  • Културни центар Параћин
  • Културни центар Јагодина
  •   Градска галерија Ариље
  •  Галерија “Мира Бртка“, Центар за културу Стара Пазова
  •  Дом културе Ивањица
  •  Културни центар Крушевац, Легат Милића од Мачве
  • Центар за културу и уметност Алексинац
  • ·Галерија „Сингидунум“, Београд
Милица Мишић

Текст из каталога изложбе „Мали формат УЛУПУДС-а 2019.“

 

Снежана Ђеновић, Свети Стефан
Представљени формат односи се на величину уметникових шака, у које стаје рад којем се уметник посвећује са посебном интроспекцијом. Као што сликару највише одговара штафелајни формат, одређен распоном руку, тако уметнику који би да запише импресију или драгоцену идеју која се не сме изгубити, понајпре одговара наведени мали формат. Ту се ишчитава одређена присност уметника, појављује се интима у лирски обрађеним волуменима, она иста интима која се не дели олако са околином. 

Ана Петровић, Индекс преламања воље


Приметно је да се она рефлектује као посебна речитост у тишини, као универзалност у малом, отвореност присутна у детаљу, тајанственост удисаја и издисаја, као компексно опхођење са посматрачем, који понире у слојевитост приказа. Запажа се да је формат опет тај који уметнику дозвољава спонтаност препуштања материји коју обрађује, те тако ови мали формати представљају рељеф, онај унутрашњи, пун неравнина попут психолошког момента искрене исповести у којој се оштре, сурове ивице стапају са питомим облицима и благо осенченим површинама. Из назначених пунктова, вибрације се шире до наредног места које такође пулсира, понекад  другачије, али увек интензивно. Пред оваквим форматом посматрач је приморан да се задржи дуже, да би ваљано сагледао мноштво утиснутих детаља. Било да одише једноставношћу, игром, искреном наивом, иронијом, апсурдом, концентрацијом људскости, моментима из црквеног, естрадног или културног окружења, мали формат представља осећајност и осетљивост уметникове личности, његову незаштићеност пред ударима немилосрдног популизма и свакодневице одређене глобалним макросистемима. 

Љиљана Бурсаћ

Изложена остварења се због разноликости не могу тематски, стилски ни значењски подвести под заједнички именитељ. Иако је интима увек лична и индивидуална, заједничко својство ових радова јесте непосредност која извире из одређене блискости, неформалности и директности, можда чак и неусиљености у обраћању посматрачу, као и у препознатљивој лежерности. Слично као у тибетанском Гласу тишине, када уметник на својствен начин успева да умири психу да би тишина проговорила, тако је и овде он окренут ка унутра, ка сопственој унутрашњости и њеној што отворенијој презентацији.

Катарина Радуловић, историчар уметности




Нема коментара:

Постави коментар