Странице

четвртак, 18. април 2019.

“КАВАЛЕРИЈА РУСТИКАНА“ – ЖЕЉКА ЗДЈЕЛАР НОВА САНТУЦА ГОСТ ДИРИГЕНТ АЛБЕРТО ВЕРОНЕЗИ




На Великој сцени Народног позоришта у суботу, 20.априла (19:30) биће изведена опера Пјетра Маскањија „КАВАЛЕРИЈА РУСТИКАНА“ под диригентском палицом госта из Италије Алберта Веронезија. Мецосопран Жељка Здјелар дебитоваће у улози Сантуце. 

Под управом маестра Веронезија, који је у последњих годину дана чест и радо виђен гост Опере Националног театра, наступиће  Душан Плазинић (Туриду), Александар Стаматовић (Алфио), Дубравка Филиповић (Мама Лучија), Ивана Живадиновић (Лола).

Режију Ивана Стефанутија пренео Матео Мацони      

 Учествују Оркестар и  Хор  Опере Народног позоришта.

Сценограф и костимограф Иван Стефанути.

„Кавалерија Рустикана“  је опера у једном чину. Либрето према Вертију написали Тађони-Тоцети и Мански.

Ова опере праизведена 1895. године, а чија се радња одвија у селу на Сицилији, крајем 19. века, донела је „праву” и ”уверљиву“ -  истиниту причу из народа, о сицилијанским сељацима и тако утрла пут новом правцу у оперском стваралаштву под називом веризам.

Премијера је била 21. јануара 2006. године

Маестро Веронези до сада у Народном позоришту гостујући дириговао је Пучинијеве опере „Мадам Батерфлај“ „Тоска“, „Боеми“  и „Плашт“ и „Сестра Анђелика“.

Алберто Веронези (Alberto Veronesi) је  рођен у Милану, где је и дипломирао клавир, компоновање и дириговање на Конзерваторијуму „Верди“. Током студија је основао Оркестар „Гвидо Кантели“, који и сада ради при Конзерваторијуму. 

Био је уметнички и музички директор Фестивала „Пучини“ у Торе дел Лагу (1998), стални уметнички и музички директор Сицилијанског симфонијског оркестра Палерма (2001–11), уметнички директор Филхармонијског оркестра Театра у Болоњи (2008), стални музички директор Фондације „Петрућели“ у Барију (од 2011), музички директор Оперског оркестра Њујорка (2011–16), први „западњак“ на месту уметничког директора и музичког директора Опере Великог театра Тианјина у Кини (2012–16).

Дириговао је познатим оркестрима, као што су: Бечка филхармонија, „Мађо музикале“ у Фиренци, Оркестар Театра ла Фениче у Венецији, Немачки оперски оркестар у Берлину, Оркестар Театра „Моне“ у Бриселу, Оркестар Академије „Санта Ћећилија“ у Риму, Филхармонијски оркестар Театра у Болоњи и Оркестар Театра „Сан Карло“ у Напуљу. 

Значајни наступи (избор): Ускршњи фестивал у Салцбургу и прослава Дана Свете Ћећилије на Фестивалу „Фирентински музички мај“ (са Оркестром „Гвидо Кантели“); Кавалерија рустикана и La Navarraise у Карнеги холу (2010);  светска премијера опере Фабија Вакија Lo Stesso Mare у Барију (2011); концерт са Оркестром Фондације „Петрућели“ у Линколновом центру (2011, поводом прославе 150 година постојања италијанске заједнице и прославе Колумбовог дана); светска премијера Мамели, Леонкавала, у Театру „Виторио Емануеле II“ (2011); Андре Шеније у Њујорку, у Дворани „Ејвери Фишер“, са Робертом Алањом у насловној улози и са више од 3000 извођача (2013); Тоска на Фестивалу „Пучини“ (2013)...
Званични је диригент немачке издавачке куће „Грамофон“, у оквиру које негује репертоар XIX и почетка XX века. У оквиру пројекта „Веризам“, од  2006. је снимио: продужену верзију Пучинијеве опере Едгар са Пласидом Домингом, албум Повратак Пучинија са Бечком филхармонијом (Доминго и Виолета Урман), „живо“ извођење Пријатеља Фрица у Опери у Берлину (Ангела Георгију и Роберт Алања), La Nuit de Ma са Оркестром болоњског театра (Доминго и Ланг Ланг), оперу Медичи (Данијела Деси и Доминго), Федору са Оркестром ла Монеа (Доминго и Ангела Георгију).

Добитник је Награде „Абиати“ италијанског Удружења музичких критичара, за продукцију Боема (2003).

Нема коментара:

Постави коментар