Странице

петак, 18. јануар 2019.

КАМЕН И НУМЕН


Докторски уметнички пројекат Камен и нумен проистекао је из скулпторских искустава стечених приликом рада на скулптурама у камену. Међутим, остављајући коначну форму по страни, као примарно поље истраживања овог пројекта издвојене су одређене клесарске процедуре и њихове последице које би се могле грубо именовати као припремне, периферне или успутне приликом израде неке форме: процес извлачења камена из мајдана, припрема блока (машинским или ручним) уклањањем велике количине камена или, пак, последична велика запрашеност радног простора каменом прашином. У овим „периферним“ зонама скулпторске активности често се проналазе веома узбудљиви скулпторски догађаји који имају велики пластички потенцијал.




Овај докторски уметнички пројекат има за циљ да артикулише управо ове
процесе, како физичке тако и временске и да их у уметничком смислу обради и
презентује. Стога се као основни предмет пројекта може поставити истраживање
могућности камена као скулпторског, то јест, уметничког материјала кроз два основнааспекта:



(1) скулпторска форма се посматра као скуп природних или претходно насталих камених форми (као што су облуци, камена прашина, уломци, машински
исечени блокови или камене стене у природи) чиме се акценат ставља на условљеност крајње уметничке форме природном праформом камена;

(2) процес обраде уметничког материјала анализован је као посебан уметнички рад кроз документовање и архивирање како различитих стања трансформације обликованог предмета и последично одбаченог материјала (коме је променом контекста бити „враћен“ одузет уметнички карактер), тако и бележењем уметничке акције која се, на тај начин, доводи у директну везу са уметничким предметом па стога и сама постаје форма уметничког
рада.



На овај начин се подвлачи однос скулпторског дела и његовог (процесног)
документовања, као и могућност оскулпторавања саме уметничке документације.

Скулптура се тако у овом пројекту може посматрати кроз феномен скулптуре у
проширеном пољу, али у специфичним условима савремености који се појављују као базични филозовски дискурс који води промишљање и поступање аутора.

Милан Кулић

Нема коментара:

Постави коментар