Странице

уторак, 27. новембар 2018.

XXIV FAF-filmovi: „Ti imaš noć“, „Speleonaut“, „Godina majmuna“ i „Najlepša zemlja na svetu“

U ponedeljak 26. novembra, u prostorijama Kombank dvorane, održana je konferencija za medije u okviru Festivala autorskog filma. Konferenciju je moderirao Petar Mitrić, a učesnici konferencije su bili Maša Seničić, selektorka programa Hrabri Balkan, kao i predstavnici filmova „Ti imaš noć", „Speleonaut“ „Godina majmuna“ i „Najlepša zemlja na svetu“.

Publici se prva obratila Maša Seničić predstavljajući program Hrabri Balkan. Ona je spomenula kako se u ovom programu nalaze i turski filmovi dodajući kako je jedan od ciljeva da otkrijemo šta je to hrabro, kao i šta je Balkan. Takođe je istakla da zadovoljstvo što u okviru ovog programa postoji mogućnost prikazivanja filmova kratkog i srednjeg metra koji inače ne dobijaju mnogo prostora na festivalima. Tročlani žiri ovog programa čine Nikola Ljuca, Tamara Drakulić i Ivan Velisavljević.

Konferenciji su se pridružili i Ivan Salatić, reditelj, kao i Dušan Kasalica, producent filma „Ti imaš noć“. Film govori o odumiranju malog lučkog grada, a reditelj je izjavio kako je istovremeno pokušao da predstavi starije generacije koje se nisu snašle u tranziciji koja još uvek traje, kao i neizvesnost i iščekivanje boljeg vremena koje oseća mlađa generacija kojoj i sam pripada. Način snimanja filma nazvao je specifičnim, ali je istakao da u 2018. godini to više ne bi trebalo da bude neobično, već samo paralelni način rada.

Nakon gostiju filma „Ti imaš noć“, publici su se obratili rediteljka filma „Speleonaut“ Sonja Đekić i montažer Nemanja Babić. U razgovoru o filmu rediteljka je govorila o svom intuitivnom načinu izbora teme kao i poteškoćama i ograničenjima sa kojima se ekipa filma suočila snimajući u divljoj pećini. Za film je iskorišćen i strip Aleksandra Zografa i Babić je govorio o izazovima uklapanja dva segmenta filma – narativnog i nenarativnog. Gosti su istakli da  se nisu bavili razlozima odluke Milutina Veljkovića da provede 464 dana u pećini već da je njegovo iskustvo značajnije od cilja.

Na konferenciji su uzela učešća i ekipa filma „Godina majmuna“ – reditelj Vladimir Blazevski i glumci Igor Angelov, Falik Mefajlovski i Bereda Rešit. Reditelj je izrazio zadovoljstvo prvim reakcijama publike na film, ali i dalje iščekuje za njega takođe vrlo značajne reakcije kolega. Govoreći o nastanku ideje za film, rekao je kako je velikog uticaja imao projekat Skoplje 2014 koji opisuje kao „otelotvorenje apsurda“. O apsurdu kaže da on izbija iz ozbiljnosti i nehotice, a u suprotnom je veštački i na taj način se publika potcenjuje. Angelov je istakao da za njega „Godina majmuna“ nije primarno komedija već da se film bavi ozbiljnim temama i da je svoj lik želeo da predstavi kao prevashodno toplog i empatičnog čoveka.

Naposletku se publici obratio reditelj Želimir Žilnik, dobitnik ovogodišnje nagrade Festivala autorskog filma za životno delo. Njemu su se pridružili Vanja Kranjac, koproducentkinja Žilnikovog filma „Najlepša zemlja na svetu“ i Peter Resler, direktor fotografije ovog filma. Film ima hibridnu formu – reditelj je koristio stvarne priče migranata koji su se doselili u Austriju, koje su onda odglumljene. Govoreći o motivaciji za film, Žilnik je rekao kako je za razliku od svog prošlog filma, „Destinacija Srbistan“, u „Najlepšoj zemlji na svetu“ želeo da predstavi ne ljude koji su u prolazu na putu za Evropsku uniju, nego one koji su stigli na ovu destinaciju. Restler je kao i reditelj govorio o dobroj atmosferi tokom snimanja i prijatnom zajedničkom radu, a Vanja Kranjac je istakla kako je bilo prirodno da Radio-televizija Vojvodina finansijski podrži i ovaj Žilnikov film posle dugogodišnje saradnje.
Premijera filma „Najlepša zemlja na svetu“ odigrala se sinoć u 20:00 u Kombank dvorani, kao i premijera filma „Ti imaš noć“ (19:30 u Velikoj sali Doma omladine). Film „Godina majmuna“ prikazan je u terminu od 22:00 u Dvorani kulturnog centra, dok će „Speleonaut“ biti premijerno prikazan u sredu, 28. novembra, u 17:30 u Velikoj sali Doma omladine.

Fotografije: Tanja Drobnjak

Нема коментара:

Постави коментар