Странице

субота, 8. септембар 2018.

BRAJAN FERI U BEOGRADU: PESMA NIKADA NE PRESTAJE




Štark Arena 7. septembar 2018. godine – Koncert Brajana Ferija
Piše: Gordan Gorunović

 

    Kapacitet Štark Arene predviđen za ovaj koncert prodat je nedelju dana ranije. Polako su dodavani još poneki red i na kraju se, po slobodnoj proceni, skupilo oko 8000 ljudi. Možda je bilo i više ali u umetnosti brojno stanje nije bitno kao u statistici.

Bina je delovala poput pozorišne scene s teškom plišanom bordo zavesom. Kada se posle izvesnog vremena skoloni na platnu će igrati neobični geometrijski elementi, uz svetlosne efekte, nikada se ne sudarivši i menjajući oblike. Još jedna umetnička kreacija bez jeftinih rešenja na sceni.


    Poslovično „opuštena“ beogradska publika je lenjo pristizala na svirku i oko 21h, mada je Feri s bendom krenuo u 20:15 (s malim zakašnjenjem čekajući da se prodata mesta popune). Sastav publikuma činili su uglavnom sredovečni idući ka radosti „trećeg doba“, sa po nekim omladincem. Za ozbiljnu publiku adekvatna i svirka. Precizna, konkretna, sa dovoljno mašte i po nekom sitnom improvizacijom.


      „The Main Thing“ na startu iz Roxy Music repertoara, koga je bilo dosta, na radost većine. Ovo veče nije bilo The Best of koncipirano, ali jako dobro osmišljeno. Kombinacijom bisera iz doba velike grupe i solističkih voda Feri je čak ispreskakao neke hitove kojih je bilo na set listi u prethodnom delu turneje 2018. Obratio se mekerski s napomenom da je uradio specijalnu set listu za ovaj grad u kome je četvrti put od 2006. godine, kada je prvi put bio sa revitalizovanim Roxy Music u Sava centru.


     Na sceni četiri dame. Dve sjajne tamnopute prateće pevačice Bobbie Gordon i Hannah Khemoh, koje potpomognute perkusijama dopunjuju ceo štimung. Marina Moore svira violu, violinu i par puta seda za klavijature. Jorja Chalmers uz alt i tenor saksofon, svira klarinet i klavir. Svi naoružani osmesima i profesionalnošću. Da ne bih nabrajao sve, moram da izdvojim dugogodišnjeg saborca gitaristu stare garde, Ferijevog ispisnika Chris Speddinga, čiji je svaki ton na mestu i sa pravom merom.

   Već posle druge pesme i „Slave to love“ parter je kompletan na nogama. Džaba stolice kada naleće i „Dont stop to dance“. Davao je lufta publici sedajući za klavir i uvodeći je u neke mirnije numere. Osmeh na bini ne silazi jer interakcija publike i muzičara je ushićujuća. Uzajamna pozitiva i na težim komadima iz faze sa Brajan Inom pokazala je da niko nije zalutao. Začuo se povremeno, ushićeni uzvik pojedinaca koji prepoznaju neke kultne numere koje ovaj mag scene i umetnosti nije ranije izvodio, kao što je „My Only Love“ sa osporavanog a dragog albuma „Flesh & Blood“. 


      Pošto nije u pitanu metal koncert ne mogu da kažem da su mleli 105 minuta, ali što se tiče emocija mnogi su bili samleveni. Nema bisa, pošto je svih 22 komada, koliko obično bude na koncertima već odsvirano bez nepotrebne drame odlaska sa bine i povrtaka na nju.Uostalom, između svake numere delovalo je kao da se frenetično doziva bis.

Sedamdeset trogodišnji maestro odlazi sa bine dok u ušima i dalje ostaje oproštajni zvižduk Lenonove „Jelaous guy“. Svetlo se pali a iz razglasa se čuje i dalje glas i muzika Ferija. Pesma nikada ne prestaje na ovakvim mestima gde nema misitfikacije već je sve čista i dobra energija.

Do sledećeg viđenja i slušanja.

Нема коментара:

Постави коментар