Странице

среда, 22. август 2018.

Društvene borbe u Istorijskoj četvrti Meksiko Sitija (tehnika dokumentarnog veza)


U drugom izlogu Fakulteta likovnih umetnosti predstavljen je rad Društvene borbe u Istorijskoj četvrti Meksiko Sitija.

Ovaj rad, koji je deo i osnova doktorskog umetničkog projekta Vahide Ramujkić, može se pogledati do 10. septembra 2018. godine, tokom dana i noći.

Rad je tapiserija nastala kao kolektivno delo inicirano od strane Kancelarije dokumentarnog veza, koju su 2016. godine, u Meksiku predvodili Vahida Ramujkić i Dejan Došljak.

U izradi tapiserije učestvovali su: članovi grupe Circulo de Lectores Central koji se okupljaju u Muzeju neuktoćene istorije, vezilje iz ulice Regina, oštećeni nakupci pijace La Merced (Los Olvidados de la Nave Mayor), prodavci na buvljaku Lagunilla, zaposleni Kulturnog Centra Casa Vecina sa lokalnim beskućnicima, ljudi okupljeni oko centra La Casa del Hijo de Ahuizote, itd.
 
****

Redakcija dokumentarnog veza: Inicijatori: Vahida Ramujkić i Dejan Došljak, Lokalni pridruženi članovi: Lourdes Ruiz, Adrian, Fernanda, Leno, Alfonso Hernandez, Rosario Gomez; Los Olvidados de la Nave Mayor– Juana Ramirez, S. Carlos, S. Paola, Reina, Laurita, Fabian; Diego Flores Magon, Genesis Rojas, Lucy, Chak See, Dalia, Jorge, Carmen Harumi, Avila Ramirez Ug, Mauricio Badillo, Leticia Lopez Magno, Cara Coss, Daniela Yutzil, Juan Jose Sanches, Mónica Alcántara Navarro, Constanza Sánchez, Pati, Magda, Gabriela, Alejandro, Jorge, Carlos, Alma Pacheco Angeles, Aida Matas, Aisa Serrano, Ali Cotero, Helena Braunštajn, Lauro Armando, Valeria Caballero; stanovnici 1er C. de Mesones, Pajarito, Alfred, Maestra Alejandra, Guadalupe, Esperanza, Caty, Claudia, Marta.
Meksiko Siti, 2016.
Tokom meseca oktobra 2016. godine Kancelarija dokumentarnog veza delovala je na različitim lokacijama istorijske četvrti Meksiko Sitija i njenih oboda, sa zadatkom da iz prve ruke prikupi informacije o tekućim društvenim borbama na lokalu i poveže ih putem tekstilnog medija u jedinstveno svedočanstvo. Glavna sedišta i pridruženi kolektivi kancelarije bili su: buvljak Lagunilla u kvartu Tepito, Kulturni centar La Casa del Hijo de Ahuizote, Circulo de Estudios Central u El Museo de la Meomoria indomita (Muzeju neukroćene istorije), Los Olvidados de la Nave Mayor sa pijace La Merced, Kulturni centar La Casa Vecina sa okolnim stanovnicima i vezilje iz ulice Regina. Završena tapiserija permanentno je izložena u Meksiku u prolaznom holu interiorne pijace u Ulici Kolumbia koji je u nadležnosti Centra La Casa del Hijo de Ahuizote, odakle je za aktuelnu izložbu uzet u deposit. Dokumentarni vez je tehnika inicirana 2008. godine od strane Vahide Ramujkić i Aviva Kruglanskog, sa namerom postizanja verodostojnije reprezentacije društvene realnosti koja podrazumeva kolaborativni rad i diskusije u produženom vremenskom periodu nametnutom samom tehnikom izrade, ali potrebnom za zajedničku artikulaciju tekućih dešavanja. Od 2012. godine permanentnom sastavu Kancelarije pridružuje se Dejan Došljak. Tehnika dokumnetarnog veza do sada je primenjivana na preko 15 različitih lokacija gde su sa lokalnim saradnicima izrađene tapiserije velikih dimenzija – u Kaluđerici, Štoju, Mostaru, Bitolju, Aradcu, Kairu, Tel Avivu, Holonu, Varšavi, Bristolu, Lođu, Barseloni, Šefildu, Konjicu, itd.
http://bbva.irational.org/documentary_embroidery/
Vahida Ramujkić (Beograd, 1973) diplomirala je 1997. i magistrirala 2000. na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu u klasi prof. Čedomira Vasića. Predstavljeno delo “Društvene borbe u Istorijskoj četvrti Meksiko Sitija” deo je i osnova njenog doktorskog rada koji radi pod mentorstvom prof. Zorana Todorovića.
Od 2001. do 2008. kao suosnivačica grupe Rotor u Barseloni je pokrenula i zajedno sa drugim saradnicima razvijala brojne projekte i aktivnosti različitih tipova koji se tiču raznorodnih društvenih pitanja – stanovanja, migracija, društvenog zastupanja, itd. Najznačajniji njeni dugoročni radovi su Istorije u raspravi (za koji je 2011. dobila glavnu nagradu Oktobarskog Salona), Dokumentarni vez (sa Avivom Kruglanskim i Dejanom Došljakom) i Minipogon (sa Tijanom Cvetković, Danilom Prnjatom i Chow Sing Taiem).
Dejan Došljak, rođen u Beogradu, 1972. godine. Studirao scenski kostim na Kraljevskoj akademiju lepih umetnosti u Antverpenu, Belgija. Sarađivao kao kostimograf i scenograf na više pozorišnih predstava i filmova, kao i u raznim umetničkim projektima u zemlji i inostranstvu. Godine 2012. priključuje se projektu Dokumentarni vez u saradnju sa umetnicima V. Ramujkić i A. Kruglanskim. Član je ULUPUDS-a.

Нема коментара:

Постави коментар