Странице

понедељак, 25. децембар 2017.

Čitanje je priča za svaki dan




Izdavačka kuća Arhipelag, povodom deset godina od svog osnivanja, aktivno je vodila kampanju za promociju čitanja pod nazivom Čitanje je priča za svaki dan u toku cele 2017. godine. Arhipelag je ovu akciju pokrenuo u jesen 2016. godine, da bi se ona intenzivirala u toku ove godine nizom aktivnosti, javnih događaja i programa podrške usmerenih prema stvaranju novih čitalaca, kao i razvoju, unapređivanju i ohrabrivanju čitalačkih potreba.

U fokusu kampanje za promociju čitanja Čitanje je priča za svaki dan u 2017. godini našlo se preko dvadeset institucija i organizacija iz različitih delova Srbije. Među njima su dve javne biblioteke (Narodna biblioteka „Stevan Sremac“ Niš, Odeljenje knjiga za decu za Literarni konkurs povodom Svetskog dana knjige za decu, i Narodna biblioteka Požega), ), ali i institucije kao što su Dom starih „Bežanijska kosa“ i jedna sigurna ženska kuća. Posebnu pažnju u kampanji za promociju čitanja Arhipelag je posvetio školskim bibliotekama. Ovom akcijom u 2017. godini obuhvaćen je čitav niz školskih biblioteka, između ostalih: Tehnička škola iz Negotin, Ekonomsko-trgovinska škola iz Bečeja, Tehnička škola iz Uba, Požarevačka gimnazija, Zemunska gimnazija, Gimnazija „Vuk Karadžić“ iz Loznice, Gimnazija Kruševac, Ekonomsko-trgovinska škola iz Požarevca, Zubotehnička škola iz Beograda, Gimnazija iz Uba, Osnovna škola „Milica Pavlović“ iz Čačka i Osnovna škola „Svetozar Marković“ iz Beograda. Među onima koji su se u 2017. godini našli u fokusu ove akcije su i Volonterski centar Zvezdara, humanitarna akcija Narodne biblioteke Srbije „Deca deci u biblioteci“, omladinsko udruženje građa iSerbia, Festival ČitamČitaš, Društvo za akademski razvoj – DAR, peti seminar „Dani javnih politika“ u organizaciji Grupe za analizu i kreiranje javnih politika sa Fakulteta političkih nauka u Beogradu, biblioteka Saborne crkve u Nikšiću, kao i Dom kulture „Staro Selo“ kod Velike Plane, jedan od najaktivnijih seoskih domova kulture u Srbiji.

Arhipelag je izabranim javnim i školskim bibliotekama, kao i drugim organizacijama i institucijama, poklonio knjige u svom izdanju i knjige koje je prikupio u saradnji sa partnerima i prijateljima akcije, saradnicima i autorima. U toku 2017. godine Arhipelag je odabranim organizacijama i institucijama u kampanji za promociju čitanje Čitanje je priča za svaki dan poklonio preko 3.000 knjiga.

Polazeći od uverenja da su knjige naša svakodnevica i da je čitanje priča za svaki dan, Arhipelag je u fokus svoje akcije stavio kako one javne, školske i specijalizovane biblioteke koje su svojim radom pokazale doprinos promociji i razvoju kulture čitanja, tako i one institucije i organizacije koje su, pre svega, usmerene na podršku ugroženim i ranjivim grupama, od volonterskih centara, domova starih i sigurnih ženskih kuća do sve praznijih sela i usamljenijih ljudi u njima. Time smo želeli da pokažemo da je knjiga prirodni deo svih dobronamernih aktivnosti i da uz pomoć dobrih knjiga možemo da osmislimo i sopstvenu svakodnevicu i sopstvenu poziciju u njoj.

U aktivnosti Arhipelagove kampanje za promociju čitanja Čitanje je priča za svaki dan uključio se i značajan broj biblioteka, knjižara i medijskih partnera u Srbiji. Arhipelag je za potrebe ove kampanje odštampao plakate Čitanje je priča za svaki dan koji su privukli veliku pažnju čitalaca i medija. Vizuelni identitet kampanje zajedničko je ostvarenje agencije New Moment New Ideas Company Y&R iz Beograda i Arhipelaga.

Tokom trajanja kampanje za promociju čitanja Čitanje je priča za svaki dan Arhipelag će u različitim mestima u Srbiji organizovati susrete i razgovore poznatih domaćih pisaca i njihovih čitalaca.

Naredni ciklus kampanje za promociju čitanja Čitanje je priča za svaki dan Arhipelag započinje od polovine februara 2018. godine, do kada će biti izabrane institucije i organizacije koje će se naći u godišnjem fokusu ove kampanje. Zahvaljujući odjeku ove akcije, značaj broj institucija i organizacija se već do sada prijavio za učešće u akciji u 2018. godini.


Нема коментара:

Постави коментар