Странице

петак, 18. август 2017.

Pobednici 41. Festivala filmskog scenarija u Vrnjačkoj Banji




Svečanom ceremonijom 17. avgusta završeno je ovogodišnje izdanje Festivala filmskog scenarija u Vrnjačkoj Banji. U konkurenciji za festivalska odličja ovog avgusta našlo se četrnaest novih srpskih filmskih ostvarenja, a najbolji po miljenju žirija su dobili nagrade.
Festival je zatvoren filmom Na mlečnom putu Emira Kusturice, koji se u Vrnajčkoj Banji prikazuje van konkurencije.

Festival filmskog scenarija u Vrnjačkoj Banji ove godine održan je po 41. put, a žiri je radio u sastavu: Filip Dautović (filmski producent), Milan Jelić (glumac, scenarista I reditelj) i Stevan Filipović (montažer, scenarista i reditelj i prošlogodišnji pobednik Festivala).


I nagrada 41. Festivala filmskog scenarija u Vrnjačkoj Banji se dodeljuje filmu Rekvijem za gospođu J. scenariste (i reditelja) Bojana Vuletića. Kako je navedeno u obrazloženju  ovogodišnjeg festivalskog žirija, Vuletićev scenario hiruški precizno disecira priču o depresije jedne od nas – žene izgubljene u limbu tranzicije, kojoj, izgleda, nema kraja. Bez imalo patetike, sa minimalnim dramaturškim sredstvima, film uspešno generiše jaku emociju, što odavno nismo imali prilike da vidimo i doživimo u našoj kinematografiji.


II nagrada se dodeljuje scenariju za film Slepi putnik na brodu ludaka  nastao po scenariju Vuleta Žurića. Žiri je u ovom slučaju istakao da scenario nudi novu perspektivu jednog burnog istorijskog trenutka tadašnje Srbije, uz obimno istraživanje autentične građe i uspešnu integraciju fiktivnih likova u narativ. Drama poslednjih trenutaka života glavnog junaka postaje paradigma prkosa okupaciji.

III festivalsku nagradu dele scenariji za filmove Jesen samuraja Dimitrija Vojnova i Igla ispod praga Ivana Marinovića. Žiri je istakao da Samuraj  dobro funkcioniše kao komunikativan omaž žanrovskim filmovima 80-tih godina, sa duhovitim, zapamtljivim replikama, i živopisnim likovima koji se snalaze kako znaju i umeju u vremenu koje svodi ljude na robovanje novcu, dok Marinovićeva Igla donosi autentičnu lokalnu aromu, ali na moderan način, sa suptilnim humorom koji u oblandu tranzicijskog vesterna pakuje priču o postepenom otvaranju protagonste prema životu, porodici i mogućnosti sreće.


Specijalnu nagradu poneo je film  Afterparti scenariste Luke Bursaća, za eksperimentisanje sa tradicionalnom dramaturškom formom i autentičan, gotovo dokumentarni, prikaz života i priključenija beogradskih klabera. Zajedno sa njima voljno tonemo u pakao koji mnogi od nas odbijaju da vide oko sebe.

Нема коментара:

Постави коментар