Странице

среда, 31. мај 2017.

Berlinski zid u BDP-u




ZID U DUŠI I SRCU



Piše: Gordan Gorunović


U skoro stotinjak minuta zgusnuto je mnogo emocija, nasilja, preljube, borbe za goli život i još mnogo toga. Tekst nabijen životnim temama malih ljudi koji lutaju tražeći izlaz tamo gde ga nema. Uz malo prologa preko mikrofona Ljubinke Klarić i povremene muzičke pratnje Pauline Manov i Andreja Šepetkovskog na sintisajzeru prisustvujemo kompletnoj drami kao u antičkom pozorištu. Songovi između nekada nasmeju mada gorko a nekada bolje naglase scenu koja sledi.


Odlična glumačka ekipa iznela je maksimum ovom predstavom, koju publika frenetično pozdravlja dok izlazi iz sale sa teškim kamenjem u abdomenu. Nema komentara jer sve je rečeno na sceni. Svakako preporuka za gledanje; uloženi rad malu scenu načinio je velikom.


Sve u svemu “Berlinski zid” je daleko od estradnih komada koji dominiraju, jer treba isplatiti uloženi novac i zaraditi nešto. Da nema ovakvih otklona pozorišna scena bi stvarno uletela u patos mogla da krene da se emituje na nekim rijaliti “perjanicama” od televizije.


Zabranjena ljubav tema je predstave „Berlinski zid“ po tekstu Željka Hubača, a u adaptaciji i režiji Milana Neškovića. „Kao da je život gušterov rep“ osnovna je tema ove potresne ljudske i ljubavne priče Željka Hubača, smeštene u Uroševac na Kosovu – godine 1999. Stigmatizovani krvavim etničkim sukobima – i Albanci i Srbi razapeti su između borbe za opstanak, žestokih strasti i ljubavi, a kako pisac navodi u podnaslovu sve u životnoj „priči o deci koja su predodređena porodicom kojoj ne pripadaju“.


Milan Nešković pored režije potpisuje i idejno rešenje prostora, izbor muzike, kostimograf je Biljana Grgur, scenograf Mina Lazarević, a kompozitor Anja Đorđević. 
Igraju: Tanasije Uzunović, Jovo Maksić, Nemanja Oliverić, Paulina Manov, Andrej Šepetkovski i Ljubinka Klarić.


Želјko Hubač (Tuzla,1967) je diplomirao na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, 1996. na odseku dramaturgija. Predstave po njegovim dramskim komadima su do sada 36 puta premijerno izvedene u profesionalnim pozorištima u Srbiji, u Bugarskoj, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini. Bile su u selekciji više od 40 domaćih i inostranih pozorišnih festivala i osvojile više od 50 nagrada.

Za svoje tekstove Želјko Hubač je nagrađivan 10 puta u zemlјi i inostranstvu. Drame su mu prevođene na engleski, nemački, ruski, bugarski, polјski i japanski jezik. Objavio je knjigu drama "Bizarno" 2012. godine. Član je srpskih sekcija IATC-a (Međunarodnog udruženja pozorišnih kritičara i teatrologa) i ITI-a (Međunarodnog teatarskog instituta). Član je NUNS-a. Bio je urednik izdanja Muzeja pozorišne umetnosti Srbije i pozorišnog časopisa „Teatron“, glavni urednik Izdavačke delatnosti Narodnog pozorišta u Beogradu i dramaturg Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu. Trenutno je dramaturg i vršilac dužnosti direktora Drame Narodnog pozorišta u Beogradu.


Milan Nešković rođen je 1985. godine u Valјevu. Završio pozorišnu režiju na Fakultetu dramskih umetnosti, u klasi profesora Nikole Jevtića i profesorke Alise Stojanović. Ovo je treća predstava koju radi u Beogradskom dramsko pozorištu (“Ben” Beke Savić, 2011. i “Nedelјa, juče, danas, sutra” Ognjena Obradovića, 2013).

Нема коментара:

Постави коментар