Странице

уторак, 25. април 2017.

Promocija zbornika radova Skulptura: Medij, metod, društvena praksa

Muzej savremene umetnosti u Beogradu i Muzej savremene umetnosti Vojvodine pozivaju vas na promociju zbornika radova Skulptura: Medij, metod, društvena praksa, u sredu 26. aprila 2017. godine u 18 časova u Salonu Muzeja savremene umetnosti u Beogradu (Pariska 14).

U predstavljanju Zbornika radova učestvuju Milica Pekić (KIOSK – Platforma za savremenu umetnost, Beograd), Katarina Mitrović (Istorijski muzej Srbije, Beograd), Ana Bogdanović (Odeljenje za istoriju umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu), Suzana Vuksanović (Muzej savremene umetnosti Vojvodine, Novi Sad) i Dejan Sretenović (Muzej savremene umetnosti, Beograd).

Publikacija Skulptura. Medij, metod, društvena praksa. Zbornik radova objavljena je u okviru nacionalne naučne konferencije održane u Muzeju savremene umetnosti Vojvodine u Novom Sadu, 25. novembra 2016. godine, a čiji učesnici su bili: dr Dejan Sretenović, mr Katarina Mitrović, dr Mariela Cvetić, dr Maja Stanković, Milica Pekić, dr Lidija Merenik, dr Jasmina Čubrilo, ma Ana Bogdanović i mr Suzana Vuksanović.

Imajući u vidu da vrednost, značaj i heterogenost nasleđa koje skultpura ima za razvoj i građenje društvenog identiteta kulture u Srbiji i na širem jugoslovenskom prostoru, a koje u dosadašnjim naučnim i stručnim izučavanjima, kao ni muzejskim izložbenim projektima, nije u svoj svojoj složenosti i problematikama interpretiran niti adekvatno artikulisan, jednodnevni simpozijum i Zbornik radova Skulptura: Medij, metod, društvena praksa nastali su iz težnje da se inicira radni i misleći prostor za stvaranje i dijalog novih ideja i značenja koji se mogu čitati iz raznorodnih umetničkih gestova i širih kulturnih i političkih praksi u vezi sa skulpturom i njenim izlaganjem u izložbenom, muzejskom i javnom prostoru u Srbiji u XX i XXI veku.

Polazno pitanje projekta odnosilo se na načine na koje se spram prostornih konstelacija privatnog, institucionalnog i javnog karaktera misli i artikuliše kroz skulpturu, odnosno skulptorski. Pojam skulpture ovde je shvaćen u smislu njenog proširenog polja koje obuhvata ili se graniči sa konceptima objekta, arhitekture, tela, performansa/događaja kao kategorijama prostornog karaktera. Osim toga, problemi poput društvenog i kulturnog statusa ovako široko shvaćenog pojma skulptorskih promišljanja bili su predmet diskusije, pre svega u smislu mehanizama i modela kroz koje skulptorski objekti intereaguju sa poljima umetnosti i kulture, reprezentacije i istorijske kanonizacije. Pažnja je bila posvećena i performativnim razmatranjima skulpture, odnosno njenim izvođenjem i delovanjem kroz time-based medije i eksperimente, poput video umetnosti, izvođačkih umetnosti i pozorišta.
 

 Zbornik radova
Skulptura: Medij, metod, društvena praksa
 
Izdavač: Muzej savremene umetnosti Vojvodine, Novi Sad, 2016.
Urednice: Suzana Vuksanović, Ana Bogdanović
Recenzenti: dr Ješa Denegri, dr Radoš Antonijević

Sadržaj:

Ana Bogdanović, Suzana Vuksanović, Prostori i razumevanja skulpture. Crtice o istoriji i savremenosti skulptorskog medija

 
Dejan Sretenović, Nadrealistički objekat simboličke funkcije Vaneta Bora
Katarina Mitrović, Emocije u memorijalnoj skulpturi socijalizma – spomen-park Kragujevački oktobar

 
Mariela Cvetić, S, M, L, XL ili one size fits all: veličina statue kao ideološki parametar 

 
Maja Stanković, Da li skulptura postoji u savremenoj umetnosti?

 
Milica Pekić, Oblikovanje formi društvenosti – arhitektura ljudskih odnosa

 
Lidija Merenik, Identitet medija i antimedij u delu Ivana Grubanova Ujedinjene mrtve nacije, Paviljon Srbije na Bijenalu u Veneciji 2015.

 
Jasmina Čubrilo, Preoznačavanje medija: Zoran Todorović “Nekoliko panorama za jednu fenomenologiju iracionalnog”

Održavanje naučne konferencije i objavljivanje Zbornika radova Skulptura. Medij, metod, društvena praksa omogućilo je Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije.

April 2017

26
Salon Muzeja savremene umetnosti Beograd
Pariska 14

Ulaz je besplatan.


Нема коментара:

Постави коментар