Странице

среда, 4. јануар 2017.

FAF-TONI ERDMAN




„Kako da živimo od trenutaka?“

Da li je ovde reč o komediji ili iščašenoj drami o delikatnom odnosu ćerke i oca, neočekivano nezavidnoj poziciji zapadnjaka u tranzicionoj Rumuniji?  

Film u kojem se glavni junak, Toni Erdman pojavljuje tek u drugoj polovini filma. Kako god bilo imamo posla sa posve neobičnim i provereno orginalnim filmskim delom. 


Toni Erdman je grotesni alter-ego izneverenog oca, prezahtevnog do nesnosnog, neotesanog, nespretno –bizarno -komičnog Vinfrida, nastavnika muzičkog razvedenog nosioca srčanog monitora. 


Kada mu ugine verni pas odlazi spontano za ćerkom Ines da proveri i uveri se kakav ona život vodi. Da li je na "dobrom putu". 


Neprekidno je blamira, pokušavajući, na lakši način, da joj dokaže da život treba živeti uprkos svemu. I da treba uvek i svagda pevati. 


Da li se možemo u svetu korporativnog poslovanja potpuno ogoliti i biti potpuno iskreni, potpuno svoji?  Ili to nosi nepopularne reperkusije?

Da li smo u ovim akceleracionim vremenima potpuno izgubili svoju ljudsku suštinu?

Sposobnost da se smejemo, pa i sami sebi, ako treba. A treba! Definitivno i neopozivo!

Ovo je treće dugometražno ostvarenje 39-godišnje rediteljke, Maren Ade, predstavnice nemačkog ,,novog talasa’’. To je prvi nemački film koji se takmičio za kansku Zlatnu palmu posle Snimanja u Palermu Vima Vendersa 2008. godine.

Najavu filma možete pogledati OVDE.
Originalni / međunarodni naziv: Toni Erdmann
Režija: Maren Ade
Scenario: Maren Ade
Uloge: Peter Simonischek, Sandra Hüller, Michael Wittenborn
Direktor fotografije: Patrick Orth
Montaža: Heike Parplies
Zemlja produkcije: Nemačka
Trajanje: 162’
Jezik: nemački, engleski
Nagrade: Kan 2016 nagrada FIPRESCI međ. žirija kritike, San Sebastijan –Palić – Grand pri žirija
Brisel, Melburn – najbolji film, Evropske filmske nagrade za najbolji film, režiju, glavnog glumca (Piter Simonišek), glumicu (Sandra Hiler) i scenario.

Нема коментара:

Постави коментар