Странице

уторак, 22. новембар 2016.

Premijera predstave OVO OSTRVO u BITEF TEATRU


FyraBen teatar, Rekonstrucija ženski fond, Stanica – servis za savremeni ples i Bitef teatar najavljuju:

PREMIJERU -24. novembar u 20h

Autorskog projekta Sally O’Neill, Nine Marković Matthis, Ane Dubljević i Milana Markovića  Matthis

OVO OSTRVO

Rasprava o ljudskom stanju u tri poglavlja


Izvođačice: Sally O’Neill, Nina Marković Matthis, Ana Dubljević i Milan Marković  Matthis

Progon “veštica”, događaj kojim se u istoriji niko nije ozbiljnije bavio dok to nisu uradile feminističke spisateljice sedamdesetih godina prošlog veka, označava kraj “mračnog” i neproduktivnog Srednjeg veka i početak nove ere prosvećenosti. Ljudsko telo prestaje da bude magično i celovito - pod uticajem mehanicističke filozofije i prodora naučnog pogleda na svet, ljudsko, društveno telo pa i sama priroda počinju da se posmatraju kao mašina na čije funckionisanje se može uticati, i što je još važnije, čiji se rad i plodovi mogu eksploatisati. Pogrom koji je izvršen nad ženama od sredine XV do početka XVIII veka naročito u srednjoj i severnoj Evropi u novom svetlu koje nam pruža knjiga Silvije Federiči "Kaliban i veštica" vidimo ne kao ostatke sujevernog Srednjeg veka koje je tek Doba razuma uspelo da zaustavi, već upravo kao uslov bez kog novo buržoasko društvo ne bi moglo da bude uspostavljeno, a društveni trenutak u kome se danas nalazimo kao finalnu fazu procesa menjanja "lenjog, nemoralnog i  neproduktivnog" društvenog tela u mehanizam čiji je jedini cilj stvaranje viška vrednosti. Ali taj prelazak iz vis erotica u vis lavorativa, od erotske snage u radnu snagu, nikada nije do kraja završen - svaka kriza Kapitala praćena je ekplozijom otpora prema radu, a svaki trenutak normalizacije otkrivanjem novog prostora za ograđivanje i privatizaciju, novih identiteta za stvaranje razlika i novim talasom nasilja prema ženama.

Predstava Ovo ostrvo pravljena  je uz večito pitanje zašto radimo i za koga, i koliko je zapravo stara ta prevara na koju svakodnovno iznova pristajemo. 
 
 
Autorke:

Sally O'Neill je koreografkinja, plesačica i izvođačica. Diplomirala je na ArtEZ Hogechool voor de Kunsten u Arnhemu, Holandiji. Od 2010. godine radi kao koreografkinja i nastupa kao izvođačica u  predstavama u Evropi, Americi i Jermeniji. Trenutno živi u Malmeu, Švedska.
Nina Marković Matthis je slobodna umetnica koja živi i radi u Malmeu i Beogradu. Diplomirala 2008. godine je u Cantabile School of Stage Arts u Danskoj i od onda nastupala u brojnim solo projektima kao i u saradnji sa drugim umetnicima. Kao izvođačica, Nina stvara u različitim granama izvođačkih umetnosti - od teatra pokreta i butoa, preko savremenog cirkusa i tehnika scenskih borbi do dramskog pozorišta i pripovednog teatra. Koosnivačica teatra FyraBen.
Ana Dubljević je izvodjačica i autorka u polju plesa, koreografije i koreografije kao proširene prakse. Njeni umetnički interesi bave se plesom koncepata, pitanja, odnosa, jezika i tela. Fokusira svoj rad na pitanje političnosti, s jedne strane umetnosti i umetničkog dela, i sa druge strane političnosti naših svakodnevnih individualnih i kolektivnih života, danas.
Milan Marković Matthis je dramaturg, dramski pisac i scenski izvođač nastanjen u Malmeu i Beogradu. Drame su mu izvođene u Hrvatskoj, Engleskoj, Sloveniji i Srbiji i objavljene na bosanskom, engleskom, slovenačkom, srpskom i nemačkom jeziku. Kao dramaturg je radio na predstavama u Danskoj, Hrvatskoj, Italiji, Nemačkoj, Sloveniji i Srbiji. Koosnivač teatra FyraBen.
FyraBen teatar je kolektiv iz Malmea koji stvara u širem polju savremenog plesa, performansa i dramskog pozorišta. Grupa je razvila tehniku nazvanu triksterizam ili dramaturgija izdaje istraživajući šta to znači biti političan u sistemu koja zahteva kritiku da bi se održao status quo.

Ovo ostrvo je produkcija FyraBen teatra, podržana od strane Rekonstrucije ženskog fonda, Stanice – servisa za savremeni ples i Bitef teatra. Rad na predstavi su pomogli Inter Arts Center Malmö i Parobrod.

Нема коментара:

Постави коментар