Странице

уторак, 1. март 2016.

44. FEST – Kerol




Ovaj FEST nas baš šeta kroz prostore i kroz epohe. Tako u ovom filmu odlazimo u Ameriku 50-tih. Vreme najvećeg stila. Elegancije. Ali ne i tolerancije. Norme su tada bile dosta krute, rigidne, ma kako nam to vreme delovalo idilično. 


Film je inspirisan romanom Patriše Hajsmit "Cena soli" iz 1952. godine. Tereza Belive je prodavačica u robnoj kući koja se nalazi na Menhetnu. Tamo upoznaje Kerol Eird, privlačnu i bogatu ženu nesrećnu u promašenom braku. Njihovo poznatstvo je neposredno, očaravajuće i čulno. Književni podložak za ovaj film je roman "Cena soli" Patriše Hajsmit.

 

Ovo je upečatljiva  priča o ženi koja je sledila svoje srce bez obzira na cenu. Bez obzira na stav sredine. Izuzetna ljubavna drama, a dijalog supružnika kod advokata je mudar savet koji bi mnogi trebali da poslušaju. Ne znam zašto me je ovaj film podstakao da se prisetim ekranizacije Kunderine Nepodnošljive lakoće postojanje. Možda zbog imena, možda zbog opsednosti fotoaparatom, biće i zbog čulnosti, đavo će ga znati...


Tod Hejns je oduvek bio zainteresovan za umetnost. Njegov prvi film Poison je bio kontroverzan. konzervativci i hrišćani su ga nazivali pornografskim, ali je ipak osvojio Veliku nagradu žirija na Sandens festivalu. Far from Heaven je pokupio uspeh i kod kritičara i na blagajnama osvajajući četiri Oskara. Smatran je probojem u žanru nezavisnog filma i Hejnsu je doneo priznanje šire publike. Film I’m Not There izvrsno je ocenjen sa posebnom pažnjom na transrodnu ulogu Kejt Blanšet.

Odlomak iz filma možete odgledati ovde: https://www.youtube.com/watch?v=H4z7Px68ywk

KEROL - Carol


   Država:     UK / USA / Fr.
    Program:    Fest 44
    Trajanje:     118'
    Režija:     Tod Haynes
    Scenario:     Phyllis Nagy
    Uloge:     Cate Blanchett, Rooney Mara, Sara Paulson
    Festivali:     2015 Kan / Cannes
    Montaža:     Affonso Gonçalves
    Muzika:       Carter Burwell
    Produkcija:     Number 9 Films, Film4, Killer Films
    Distribucija:       MCF MegaCom Film

Нема коментара:

Постави коментар