понедељак, 13. август 2018.

Besplatan koncertni Femija Kutija na Kalemegdanu


Centar beogradskih festivala - CEBEF Vam predstavlja:

Besplatan koncertni spektakl za Beograđane - Femi Kuti 13. septembra u 20:00 na Kalemegdanu (Donji grad)



Femi Kuti, nigerijski muzičar, princ "afrobita", i dostojni naslednik svog oca, Fela Kutija, ponovo će nastupiti u Beogradu, 13. septembra pod otvorenim nebom, ovaj put u pratnji benda "Positive Force" i Makedonske filharmonije. Više od 70 muzičara učestvovaće u ovom koncertnom spektaklu koji će se održati na Kalemegdanu (Donji grad) od 20h, a ulaz će biti besplatan.



Aranžmane za simfonijski orkestar napisao je Džijan Emin koji će ujedno biti i dirigent na ovom koncertu. Ovaj grandiozni projekat premijerno je izveden u Skopju u junu ove godine, i okupio je oko 15 000 ljudi. Fantastična atmosfera koju Femi Kuti stvara na svojim koncertima dobro je poznata domaćoj publici koja je ispratila njegove ranije nastupe u Srbiji- prošle godine na BELEF-u i pre nekoliko godina na EXIT-u. Ono sto će posebno obradovati fanove je to da će na predstojećem koncertu biti izvedeni Femijevi najveći hitovi sa svih deset do sada objavljenih albuma, od kojih su 4 bila nominovana za Grammy nagrade.



“Ovo je prvi put u čitavoj mojoj karijeri da radim sa simfonijskim orkestrom. Oduvek sam sanjao o tome i ovo je vrhunac moje karijere. Pripreme ovog projekta smo počeli pre dve godine i ovo je zaista ogroman projekat. Muzika je univerzalni jezik i saradnja sa Džijanom je tekla lagano,” istakao je Femi Kuti.



“Femi Kutija sam prvi put čuo pre 14 godina na Skopje Jazz Festivalu, to je bilo nešto zaista neverovatno. Neizmerno sam srećan što je nakon dve godine priprema došlo do realizacije ove ideje. Ovo je najveći projekat koji sam do sada ostvario u svojoj karijeri”, rekao je Džijan Emin.



Kao predgrupa će nastupiti beogradski sastav Igor Vince & His Drum, Brass And Keys (Srb, Cub, Bra). Igorova autorska muzika inspirisana je žanrovima kao što su rege, funk, latin, afrobit i soul. Nakon objavljivanja debi albuma, Vins je sa svojim velikim internacionalnim sastavom ostvario značajan broj nastupa u zemlji i regionu. Osim nesvakidašnjeg talenta koji poseduje, Igorov muzički izraz značajno obogaćuje sada već veliko iskustvo, koje je stekao svirajući na najpoznatijim binama širom sveta sa ikonom afričke muzike Femijem Kutijem, i to kao prvi muzičar u bendu u istoriji familje Kuti koji nije afričkog porekla.




Rođen je kao Olufela Olufemi Anikulapo Kuti, a majka ga je prozvala Femi u želji da pomogne sinu da izađe iz očeve senke. U muzičke vode je uplivao veoma rano- već sa 15 godina priključio se Felinom bendu, Egypt 80. Nekoliko godina kasnije, osnovao je sopstveni bend, Positive Force, sa kojim će i nastupiti na predstojećem beogradskom koncertu. Po sopstvenom priznanju, trebala mu je čitava decenija da ljudi počnu da slušaju njegovu muziku.

„Bio sam voljen i cenjen kao Felin sin, ali neki ljudi su uvek smatrali da je to izazov za mene. Ja to nisam video tako, ja sam samo video čoveka koga sam obožavao i poštovao. Nisam video nikakvo takmičenje. Ali svi su očekivali da želim da budem kao on i konstantno mi govorili da ne mogu da budem kao on, iako to nije bio moj cilj. Morao sam da pronađem sebe u haosu koji me okružuje.“

Femi je izgradio sopstveni stil Afrobit muzike pomešan sa afričkom narodnom muzikom, soulom, fankom, džezom i R&B muzikom. Poput svog oca i bake, feministkinje i aktivistkinje anti-kolonijalističkog pokreta, Femi često govori o političkim i društvenim problemima. Kako sam kaže, muziku koristi kao alat da progovori u ime potlačenih. 

„Suština je da Afrika mora da zavoli Afriku. Africi ne treba Zapad da nas uči o našoj kulturi i tradiciji. Kad gledate vesti, vidite Evropu ili Ameriku koji govore „Oh, pogledajte siromašnu decu u Kongu“, „Oh, vidite rat u Somaliji“. Ali mi moramo da budemo ti koji pričaju naše priče,“  zaključuje Femi Kuti.

Na svom poslednjem albumu, „One people, One world“, Kuti se okreće univerzalnoj poruci mira- „Svi smo mi jedno i živimo na jednoj planeti, i moramo to da shvatimo pod hitno pre nego što je zauvek uništimo.“ A budući da iver ne pada daleko od klade, slavno ime porodice Kuti nastaviće da predstavlja i Omorinmade Anikulapo, Femijev sin koji mu se pridružio na poslednjem albumu

Na beogradskom koncertu 13. septembra u 20h Femi će predstaviti ovaj album ali i izvesti najveće hitove svoje višedecenijske karijere u pratnji Makedonske filharmonije. 

Koncert će se održati na Kalemegdanu (Donji grad), a ulaz će biti besplatan.

Femi Kuti je jednom prilikom rekao: 

"Ja sam otac i volim svoju decu, želim mlađoj generaciji da pošaljem poruku nade. Uprkos svim problemima, mislim da možemo da stvorimo velike stvari u našim životima.“

Нема коментара:

Постави коментар