понедељак, 30. јул 2018.

Prva nagrada za roman "Ja sam Akiko"


Na nedavno završenom Međunarodnom festivalu „Trg od knjige“ koji je 16. put održan u Herceg Novom, roman „Ja sam Akiko“ mladog autora Srefana Tićmija u izdanju Lagune, proglašen je za Dečju knjigu godine.


Žiri u kojem su radili prof. dr Ratko Božović, mr Đorđe Malavrazić i Voislav Bulatović, u obrazloženju je naveo: 

„'Akiko' je poetski roman Stefana Mitića, koji je za ovu priliku svoje prezime premetnuo u Tićmi, kako bi i taj element izokrenuo, prilagođavajući ga izokrenutom svijetu djevojčice japanskog imena. Slično stablu baobaba, koje izgleda, bar za maštovit pogled, kao da krošnjom urasta u zemlju, a korijenjem se obraća nebu, svijet male Akiko je ispunjen naglavce postavljenim načinima viđenja stvari, paradoksima, igrama riječi i realizovanim metaforama. Zato nije čudnovato što ovaj roman o djevojčici koja ne voli granice počinje tačkom, a završava se bez nje, otvorenom bjelinom. Mladi Stefan Mitić pokazao je veliki dar da stvara za djecu, a da se prilikom čitanja njegovog štiva svi čitaoci, bilo koje generacije, osjećaju tangiranim i uključenim. On piše duhovito, i istovremeno toplo i lirski, donoseći izdaleka dah Malog princa i savremenu bajkovitu priču, punu neobičnosti i opojnih čuda“.

Stefan Tićmi nam je otkrio i kakav je bio susret sa Akiko kad se vratila: „Akiko je dotrčala iz Herceg Novog, sva su joj užad bila uzdrmana, i rekla: 

'Ti nisi nikada bio u Crnog Gori, ali ja jesam, dišem i živim umesto tebe, čak sam prisutna umesto tebe, evo, donosim ti lepe vesti i plaketu za Najbolju dečju knjigu godine'. Onda smo jeli šećernu vunu i radovali se. Još se radujemo i zahvalni smo žiriju na ovoj odluci“.


Ako već niste, obavezno potražite roman „Ja sam Akiko“ Stefana Tićmija o devojčici koja ne voli granice a polako ih probija…

Knjiga je dostupna u svim knjižarama Delfi, Laguninim klubovima čitalaca, online knjižari www.delfi.rs i na sajtu www.laguna.rs.
 

Нема коментара:

Постави коментар