понедељак, 11. јун 2018.

V Šekspir festival




28. jun - 3. jul MMXVIII

Čikaški hip-hop mjuzikl Q-gents, koji je američki MTV opisao kao ništa manje nego brilijantan, zatim Please, continue - suđenje Hamletu sa pravim advokatima, sudijama i veštacima i Tit Andronik, hit predstava Zagrebačkog kazališta mladih i režiji Igora Vuka Torbice, koja je obeležila pozorišnu sezonu u regionu...

Ovo je samo deo bogatog programa petog Šekspir festivala koji će se, uz podršku UNIQA osiguranja, održati od 28. juna do 3. jula u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu, centralnoj festivalskoj lokaciji – velelepnoj Vili Stanković u Čortanovcima, Malom pozorištu “Duško Radović” i Akademiji umetnosti Novi Sad. 


Već petu godinu zaredom Vila Stanković krajem juna meseca postaje Glob teatar, a Dunav se pretvara u Temzu. Gosti iz Indije, Kine, Nemačke, SAD, Irana, Finske, Belgije, Velike Britanije, Belorusije, Turske, Španije, Grčke … sa svih strana sveta, dolaze nam i igraju Šekspira. Sve smo bliži ideji da svih 37 sačuvanih komada bude izvedeno na našoj maloj pozornici a publika iz čitavog okruženja zdušno nam pomaže i učestvuje u ovom jedinstvenom poduhvatu.

Ove godine očekuju nas zaista iznenađujuće forme, koje najpoznatija Šekspirova dela smeštaju u današnjicu, u moderno doba. U Q-gents glavni akteri, prerušeni u žene i u savršenom ritmu nam pričaju priču o Dva viteza iz Verone. Ovaj mjuzikl potpisuju braća Q-Brothers, redovni izvođači na njujorškom Brodveju. 

U "Molim, nastavite (Hamlet)" (Please, continue), prema konceptu Rožera Bernata i Jana Dajvendaka, suđenje Hamletu za ubisto Poloniusa,vodiće pravi advokati veštaka, psihijatara, forenzičara i sudije, ali i tri domaća glumca u ulogama Hamleta, Ofelije i Gertrude. Konačnu presudu o njegovoj nevinosti doneće publika."


Sudnica je mesto događanja, a igra se samo scena ubistva Polonija. Gertruda će biti Svetlana Bojković, Ofeliju će dočarati Jelena Đulvezan, inače mlada glumica u poodmakloj trudnoći, dok će Hamleta igrati Aleksandar Milković, njen suprug.
Program će otvoriti predstava Tit Andronik Igora Vuka Torbice, koju su kritičari proglasili jednim od najznačajnijih dela prošle sezone“ objašnjava Nikita Milivojević, direktor i idejni tvorac Festivala i dodaje da je ova godina nova jedinstvena prilika da domaća pozorišna publika pogleda najaktuelnije predstave savremene svetske produkcije posvećene Šekspiru:

Širom sveta Šekspir se takođe igra i za najmlađe gledaoce. U njegovim komadima ponekad ima toliko dečije fantazije da mi se čini da gotovo svaki bi se mogao na određeni način igrati i za decu. Šekspir je uostalom bio i glumac, a za glumce se često kaže da su Velika deca. Svi smo mi u stvari velika deca, a pozorište nas podseća da to ne zaboravimo.

Sa velikom zahvalnošću onima koji su nam pomogli da i ove godine budemo zajedno – dobrodošli na V Šekspir Festival!"

Kao što je to već nagovestio Milivojević, program će ove godine po prvi put biti proširen i Šekspirom za Veliku decu, za koji će ulaznice biti besplatne. Jelena Gavrić, producent Malog pozorišta Duško Radović rekla je da će kao prateći program Festivalu, od 30. juna do 2. jula biti izveden i Šekspir za veliku decu.

 „Uz prethodnu rezervaciju karata, publika će moći besplatno da uživa u predstavama iz Engleske, Grčke i Srbije“, istakla je ona i dodala da je najbolje vreme da se Šekspir predstavi deci u uzrastu od pet do sedam godina.

Šekspir festival, jedinstven u ovom delu Evrope i osmišljen kako bi negovao dela najvećeg svetskog dramskog stvaraoca, četvrtu godinu zaredom održava se uz pomoć i podršku UNIQA osiguranja.



„Velika nam je čast i zadovoljstvo što smo doprineli da ovaj potpuno jedinstven festival i dramski događaj sezone, ponovo pronađe put do svoje verne publike. Za nas u UNIQA osiguranju, ova manifestacija je prilika da podržimo kulturu i pozorišnu scenu u Srbiji. Na taj način, ostajemo verni velikom i važnom zadatku –promociji pravih vrednosti i ulaganju u zajednicu u kojoj poslujemo. Posebno nam je drago što će ove godine, u okviru Šekspira za Veliku decu i deca imati priliku da upoznaju i zavole dela najznačajnijeg dramskog stvaraoca“, izjavila je Sonja Marić, direktorka marketinga i korporativnih komunikacija UNIQA osiguranja.
Ulaznice za ovo jedinstveno dramsko iskustvo moguće je nabaviti po ceni od 500 do 900 dinara.



Osnivanje Šekspir festivala u Srbiji inicirao je reditelj Nikita Milivojević nakon premijere njegove predstave „Henri VI” u čuvenom Glob teatru u Londonu u maju 2012. godine. Pored želje da nam otkrije Šekspira na nov način, Nikita Milivojević  je bio vođen idejom da se Vila Stanković - izuzetan prostor zatvoren za javnost u Srbiji, učini atraktivnim kulturno-turističkim mestom.

GLAVNI PROGRAM:




Četvrtak, 28. jun, 20h














Zagrebačko kazalište mladih (Zagreb, Hrvatska)
Režija: Igor Vuk Torbica
SNP, Novi Sad

Petak, 29. jun, 20h
Molim, nastavite (HAMLET) (2h 20’ sa dve pauze)












Dreams Come True (Švajcarska, Francuska, Španija)
Koncept: Roger Bernat & Yan Duyvendak
Vila Stanković, Čortanovci*

Subota, 30. jun, 20h
Q GENTS (Dva viteza iz Verone) (1h 15’)












Q Brothers (Čikago, SAD)
Tekst i režija: Q Brothers
Vila Stanković, Čortanovci*

Nedelja, 1. jul, 20h
MLETAČKI TRGOVAC (2h 30’ sa pauzom)













Shakespeare Company Berlin (Berlin, Nemačka)
Režija: Michael Gunther
Vila Stanković, Čortanovci*

* U slučaju vremenskih nepogoda predstave „Molim, nastavite (Hamlet)“, „Q Gents“, "Mletački trgovac" se izvode u Srpskom narodnom pozorištu (Novi Sad), o čemu će na web i fb stranici festivala biti istaknuto obaveštenje na dan
izvođenja predstave do 16:30 h.

POČETAK PRODAJE ULAZNICA: UTORAK, 12. JUN 2018. u 12:00
Prodaja ulaznica se vrši na svim ovlašćenim prodajnim mestima EVENTIMA u Srbiji ( www.eventim.rs)

PRATEĆI PROGRAM:

Šekspir za veliku decu



Subota, 30. jun, 18h
BURA*
Malo pozorište Duško Radović (Beograd, Srbija)
Režija: Nikita Milivojević
Malo pozorište Duško Radović, Beograd

Nedelja, 1. jul, 18h
SAN LETNJE NOĆI*
Thesis Theatre Company (Atina, Grčka)
Režija: Michalis Sionas
Malo pozorište Duško Radović, Beograd

Ponedeljak, 2. jul, 18h
ROMEO I JULIJA*
The HandleBards (Orel, Velika Britanija)
Režija: Nel Crouch
Malo pozorište Duško Radović, Beograd

*Ulaz slobodan uz prethodnu rezervaciju ulaznice.
Ulaznice za program Šekspir za Veliku decu mogu se rezervisati na blagajni Malog pozorišta „Duško Radović“ (Beograd).


RADIONICA

Nedelja, 1. jul, 17h
Add-RAP-tation
The Q Brothers
Akademija umetnosti Novi Sad
Učešće za radionicu uz prijavu

Akademija umetnosti Novi Sad ~
Utorak, 3. jul, 20h
Studenti 2. godine glume i režije (klasa prof. Nikite Milivojevića)
SHAKESPEAR TRIBUTE BAND
SHAKESPEAR PARTY
Režija: Nikita Milivojević
Akademija umetnosti Novi Sad

Ulaz na predstavu je slobodan





 VIŠE O PREDSTAVAMA I AUTORIMA 



Zagrebačko kazalište mladih (Zagreb, Hrvatska)


TIT ANDRONIK


Režija: Igor Vuk Torbica


Tit Andronik je prva od deset tragedija Šekspira, napisana 1593. odmah nakon njegove prve istorijske tetralogije (tri Henrija VI i Ričard III), i ujedno jedan od Šekspirovih najkontroverznije tretiranih komada. U izvornoj recepciji izuzetno popularan (navodno se bez prekida izvodio 20 godina!), Tit Andronik je od 17. do 20. veka bio gotovo potpuno ignorisan, pre svega, zbog svog krvavog zapleta. Kao da se zapadna civilizacija licemerno htela odreći svoje krvoločne strane u umetničkoj interpretaciji, premda je u istorijskoj stvarnosti tu stranu neprestano i nemilice hranila i razrađivala. Tita Andronika su, tokom tog razdoblja, umanjivali vrednost čak tvrdeći da to nije Šekpsirov komad. Na novi, katarzični susret s Titom Andronikom ta je civilizacija bila spremna tek nakon kataklizme Drugog svetskog rata, kada je duh vremena, po riječima Adorna, slutio da ‘nakon Auschwitza više ne može biti poezije.’ 

Ipak, legendarna je Brookova postavka iz 1955. u Royal Shakespeare Company krv i nasilje tretirala kao metaforu, verovatno svesna blizine neposrednog iskustva realnog užasa, koji je bio zajednički činilac tadašnje Evrope i većine sveta. Važilo je to i publiku koja je ovu postavku sa velikim Lawrencom Olivierom i Vivian Leigh imala prilike gledati na gostovanju u Zagrebu, koje ostaje jednim od zvezdanih trenutaka svetske i regionalne pozorišne istorije. 

Potom ga je rehabilitovao i u teoriji poljski teatrolog Jan Kott u svom čuvenom delu Shakespeare, naš savremenik. 

Danas, 62 godine kasnije, svet je značajno drugačije mjesto – ili nije? Živimo u mešavini straha i uljuljkanosti, komfora i nesigurnosti, pod pretnjom latentnih lokalnih i globalnih ratova, s iskustvom strašnog rata na našim prostorima, omamljeni nezajažljivim konzumerizmom, otupljeni bujicom nasilja kojem svakodnevno svedočimo kroz medije. Mi, djeca 21. veka, impregnirani smo užasom i crnilom, a opet, jesmo li svesni šta je to zapravo?

Stoga Tit Andronik. Kao drama o krizi vođe, o njegovoj odsutnosti;  kao svedočanstvo o generacijskom sukobu, o slepoj ambiciji starijih koji (čak i doslovno) proždiru vlastitu djecu, o mladima koji gube bitku sa stvarnošću radi vlastite pasivnosti i kratkovidosti; i, možda najviše, kao poligon za ispitivanje trivijalnosti zla, danas tako akutno prisutnog. Ansambl ZeKaeMa prihvata se ovog izazova s Igorom Vukom Torbicom kao rediteljem i Katarinom Pejović kao dramaturgom, u potrazi za drugačijim pogledima koja ovaj kompleksni komad nudi, u potrazi za novim pogledima na pitanja kojih se bojimo i ne želimo u njih gledati, a svesni smo da su nam od presudne važnosti.

Igor Vuk Torbica је diplomirao 2013. na Katedri za pozorišnu i radio režiju na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, u klasi prof. Alise Stojanović. Trenutno je na doktorskim studijama i radi kao stručni saradnik na Odseku pozorišna režija. Kao asistent režije sarađivao je na predstavama Dina Mustafića („Rođeni u YU”, Jugoslovensko dramsko pozorište, Beograd, te „Patriotic Hypermarket”, Bitef teatar, Beograd), Sonje Vukićević („Rodoljupci”, Srpsko narodno pozorište, Novi Sad) i Ane Đorđević („Četrnaesta”, Narodno pozorište Republike Srpske, Banja Luka). Režirao je Moliѐreovog „Don Juana” (Narodno pozorište „Toša Jovanović”, Zrenjanin), von Kleistov „Razbijeni krčag” (Jugoslovensko dramsko pozorište, Beograd), Tollerovog „Hinkemanna” (Zagrebačko kazalište mladih, Zagreb), von Horváthove „Priče iz Bečke šume” (Gradsko dramsko kazalište „Gavella”, Zagreb), Tolstojevo „Carstvo mraka” (Narodno pozorište u Beogradu).

Dobitnik je nagrade „Hugo Klajn” za najboljeg studenta Pozorišne režije u generaciji. Njegova ispitna predstava na trećoj godini, „Pokojnik”, dobila je glavnu nagradu festivala „Studio fest”, uvrštena je u redovni repertoar Jugoslavenskog dramskog pozorišta, a na Nušićevim danima u Smederevu proglašena je najboljom predstavom festivala. Za predstavu „Hinkemann”, Torbica je na Jugoslovenskom pozorišnom festivalu „Bez prevoda” u Užicu 2016. dobio nagradu „Ardalion” za najbolju režiju. Prema oceni stručnog žirija i mišljenju publike, to je bila najbolja predstava festivala. Na 31. festivalu „Gavelline večeri” najbolja predstava bila je ponovno „Hinkemann”, a Torbica je dobio Nagradu za režiju. Ista je predstava osvojila i Nagradu hrvatskog glumišta za najbolju dramsku predstavu u celini, a na nedavnom 24. međunarodnom festivalu malih scena u Rijeci, „Hinkemann” je osvojio čak četiri nagrade žirija, od čega Igor Vuk Torbica za najboljeg reditelja.


Otvaranje 5. Šekspir festivala

Srpsko narodno pozorište, Novi Sad  / Scena „Jovan Đorđević“

Četvrtak, 28. jun u 20.00

Zagrebačko kazalište mladih (Zagreb, Hrvatska)

TIT ANDRONIK

Režija: Igor Vuk Torbica

Prevod: Vladimir Gerić
Dramaturg: Katarina Pejović
Scenograf: Branko Hojnik
Kostimografkinja: Doris Kristić
Muzika: Alen Sinkauz i Nenad Sinkauz
Saradnica za scenski pokret: Blaženka Kovač Carić
Dizajn svetla: Aleksandar Čavlek
Dizajn zvuka: Miroslav Piškulić
Asistent kostimografkinje: Marta Žegura
Asistent reditelja: Robin Mikulić
Asistent dramaturga: Dorotea Šušak
Inspicijent: Milica Kostanić
Trajanje predstave: 2 h
Igraju:
Sreten Mokrović / Tit Andronik
Katarina Bistrović Darvaš / Tamora
Rakan Rushaidat / Aron
Mia Biondić / Lavinija
Petar Leventić / Saturnin
Adrian Pezdric / Mark Andronik
Dado Ćosić / Demetrije
Vedran Živolić / Hiron
Frano Mašković / Lucije
Jasmin Telalović / Alarb, Mucije, Macije, Dadilja
Milivoj Beader / Klaun
Robert Budak / Basijan, Emilije

Predstava  Tit Andronik u režiji Igora Vuka Torbice i izvođenju ansambla Zagrebačkog kazališta mladih premijerno je izvedena u martu ove godine. 

Jednako dobro prihvaćen od strane publike i kritike, Tit Andronik Igora Vuka Torbice jedno je od ostvarenja koja su obeležila proteklu sezonu u regionu.


Molim, nastavite  (HAMLET)


Koncept: Roger Bernat & Yan Duyvendak


Šekspirov Hamlet ponovo je optužen za ubistvo Polonija. Za potrebe suđenja Hamletu, iz pravnog sistema svake zemlje u kojoj se predstava igra, pronalaze se stručnjaci koji u predstavi autonomno igraju svoje uloge (sudija, tužilac, advokat, veštak …). Suđenja koja se inače dešavaju u zatvorenim sudskim prostorima sada postaju deo pozorišne umetnosti. Glumci su samo pojedini likovi iz Šekspirovog dela. U predstavu se uvode stručnjaci iz sveta prava, i oni se menjaju sa svakim izvođenjem. Ni jedna predstava nije ista, svaka presuda je drugačija i zavisi samo od glasa publike, koja se nalazi u ulozi žirija. Neponovljivo pozorišno iskusto.

Ovim dinamičnim i uzbudljivim delom holandski i španski “provokatori” Jan Dujvendak i Rodžer Bernat saslušavaju jednu od najbitnijih institucija našeg građanskog društva, proveravajući granice između istine i pravde, pozorišta i prava. 

Molim, nastavite (HAMLET) predstava je koja se igra od 2011. godine. Do sada je imala 146 izvođenja u 10 zemalja i 46 gradova. Nijedan od 146 izvođenja nije bio identičan.

Koja je Vaša presuda? Da li odluka suda zavisi od sudijinog raspoloženja? Od izlaganja advokata? Ko je u poroti? Kako Vaše lično ubeđenje poprima oblik na sudskoj pozornici? Regrutovani su lokalni profesionalci iz oblasti prava iz stvarnog života da se nadmeću  u simulaciji suđenja Hamletu. Povratak Šekspirovom junaku, koji je optužen za ubistvo Polonija. Iskazi svedoka, izjava okrivljenog o krivici i odgovor tužilaštva, iskazi veštaka – Molim, nastavite (Hamlet) donosi pravni spektakl na pozornicu radi stvaranja drame u sudnici koja istražuje večito neuhvatljivo pitanje – šta je istina?

Yan Duyvendak

Kako se suđenje za ubistvo odvija, mladi Hamlet biva optužen za ubistvo Polonija…
Ovaj slučaj može podsećati na poznatu dramu, ali sve ostalo u vezi njega je stvarno. Advokati iz stvarnog života, legitimni sudija, sudski psiholozi …

Ovo nije lažno suđenje i nema identičnih nastupa.

Svi igraju svoje uloge i žele da budu pobednici, ali sudbina mladića zavisi od balansa i na kraju imamo pravu porotu – možda i Vi budete u njoj – koja će odlučiti o Hamletovoj krivici ili nevinosti.

Sama ideja Rodžera Bernata i Jana Dujvendaka je suđenje Hamletu za ubistvo Polonija. Njihov koncept uvodi u predstavu timove profesionalnih pravnika koji predstavljaju sudiju, tužioca i advokate odbarane, dok se članovi porote biraju iz publike.

Roger Bernat, diplomirao je režiju i dramaturgiju 1996. godine na Pozorišnom institutu (Institut del Teatre) u Barseloni. Od 2008. godine njegov rad se bazira na kreiranje protagoniste putem izmeštanja publike na scenu. Njegovi radovi su: Public Domain (2008), The Rite of Spring  (2010),  Please Continue (Hamlet) (2011), Pending Vote (2012), Desplazamiento del Palacio de La Moneda (2014), Numax-Fagor-plus (2014), No se registran conversaciones de interés (2016-17) i The place of the Thing (2017). Ove predstave igrale su se u više od 30 zemalja.

Yan Duyvendak poreklom iz Holandije, trenutno živi u Ženevi i Marseju. Umetnošću se bavio kroz dve škole: École cantonale d’art du Valais i École supérieure d'art visuel de Genève. Njegova profesija kao umetnika performansa otpočela je 1995. godine sa prvim postavljenim delom Keep It Fun For Yourself.  Njegov rad naglašava kako društvo spektakla u kome živimo guši vezu između nas samih i stvarnosti. Ipak, njegov rad uvek afirmiše ljudsko dostojanstvo i pokazuje u kojoj meri ga ugrožava naše društvo. Njegovi najnoviji radovi, Made In Paradise (2008), zajedno sa Omar Ghaiatt i Nicole Borgeat, Please, Continue (Hamlet) (2011), zajedno sa Rodžerom Bernatom, kao i Sound of Music (2015) nesumnjivo su neki od njegovih najpolitičnijih radova do sada.

Petak, 29. jun u 20.00

Vila Stanković, Čortanovci


Molim, nastavite  (HAMLET)
Koncept: Roger Bernat & Yan Duyvendak


Scenografija: u saradnji sa Sylvie Kleiber
Grafički dizajn: Marie-Klara Gonzalez; Nicolas Robel B.ü.L.b Grafix
Organizacija: Helena Febrés Fraylich
Trajanje predstave: 2h 20’ (sa dve pauze)

Igraju:

  • Hamlet / Aleksandar Milković
  • Gertruda / Svetlana Bojković
  • Ofelija / Jelena Đulvezan Milković
  • Sudija / Dr Miodrag Majić
  • Advokat odbrane / Petar Učajev
  • Tužilac / Nikola Pantelić


Produkcija: Dreams Come True (Ženeva, Švajcarska)
Koprodukcija:  Le Phénix scène nationale de Valenciennes (Francuska); Huis a/d Werf (Holandija); Théâtre du GRÜ (Švajcarska). Projekat je nastao podrškom: Ville de Genève; République et canton de Genève; Pro Helvetia Fondation suisse pour la culture; Migros pour-cent culturel; Loterie Romande; CORODIS (Švajcarska) and Ministerio de Cultura-INAEM (Španija).


 

The Q Brothers (Čikago, SAD)


Q GENTS  (DVA VITEZA IZ VERONE)


 



Valentin i Protej su zvezde u senior kategoriji fudbalskog tima Verona College Prep i oni su glavni u školi. Sve dok se Protej ne zaljubi u mračnu umetnicu Juliju i odustane od fudbala da bi studirao umetnost. Valentin ne može da veruje da će Protej ostaviti sve pogodnosti koje im fudbal donosi: devojke, žurke i što je najvažnije - stipendije za koledž. Valentin se zaklinje da nikad neće zaljubiti, sve dok mu pogled ne padne na novu navijačicu, Silviju. Kada Protejev tata uvidi sinovljevu novonastalu ljubav prema umetnosti, brzo interveniše i prisiljava sina da se vrati fudbalu. Protej i Julija, naravno moraju raskinuti, ali Protej obećava da će joj ostati veran dok se jednog dana ponovo ne sastanu - nakon završetka fudbalske sezone. Lakše je reći nego uraditi, jer je nova navijačica Silvija na tribinama.

******

Mi smo Q Brothers. Mi glumimo, repujemo, pišemo, režiramo. Stvaramo muziku, pozorište, film i tv emisije. Pišemo hip hop muzičke verzije Šekspirovih dela postupkom koji nazivamo „Ad –rep- tacije“ (Add-Rap-Tations). Održavamo kreativne hip hop radionice za decu od 2 do 92 godine širom sveta. Stvaramo umetnost. Širimo ljubav. Verujemo u zajedništvo. Volimo kada imate osmeh na licu!


Q Brothers pišu muzičke komade gotovo 20 godina. Volimo da uzimamo klasična dela i prevodimo ih u moderni kontekst, ostajući verni orginalnoj priči. Na ovaj način, verujemo da odajemo poštovanje autorima dela, čineći njihove bezvremenske priče prihvatljivijim savremenoj publici. Naše predstave su u rimi, izvode se sa orginalnom muzikom koju pušta DJ na sceni. Nazivamo ih „Ad-Rep-Tacije“.


The Q Brothers su pozorišna trupa iz Čikaga poznata po svojim rep / hip hop interpretacijama Šekspira. Njihov postupak uzimanja klasičnih dela i daljeg prevođenja u moderni kontekst muzike obezbedio im je status svojevrsne svetske atrakcije.


Muzičari, glumci, pisci, predavači i DJ-evi, GQ i JQ  tvorci su nagrađivanih i međunarodno priznatih produkcija;  Othello: The Remix doneo im je nominacije i nagrade iz sveta muzike,  nove saradnje, kao i turneje od Nemačke, Londona, Poljske, preko UAE, do Australije i Novog Zelanda. The Q Brothers su učestovali na brojnim muzičko scenskim festivalima širom sveta (Globe to Globe, London; Lollapalooza music festival,  Edinburgh Festival Fringe (MTM: UK Awards, Best Lyrics and Best New Musical), Chicago Shakespeare Theater (Jeff Award, Best Ensemble) …


Zahvaljujući originalnom pristupu i novoj teatarskoj formi koju praktikuju, ostala dela su takođe donela pohvale, turneje i nagrade: Funk It Up About Nothin’, Christmas Carol, The Bomb-itty of Errors.


Ostala dela koja su naručena i trenutno aktuelna su muzička verzija Homerove Odiseje pod nazivom Long Way Home, “ms. estrada” (po Aristofanovoj Lizistrati), The Phaedrus Mixtape...


Pored pozorišta, Q braća su se bavili i filmskom i TV industrijom. Kao muzičari i producenti takođe su ostvarili značajan uspeh (album godine - Q Brothers’ The Feel Good).


Vode i radionice hip hopa za decu svih uzrasta, a radili su i na različitim koledžima.

The Q Brothers na 5. Šekspir festivalu učestuju sa svojom novom predstavom Q GENTS - gluma, hip hop i rep sjedinjeni su u komadu “Dva viteza iz Verone”. Ovu adaptaciju naručio je Šekspir festival iz Oregona (SAD) i ona je trenutno na svetskoj turneji.  Dva glumca na sceni igraju više od 20 likova, ne napuštajući pozornicu, konstantno u pokretu, pa se ovaj hip-hop mjuzikl može smatrati i svojvrsnim pozorišnim i fizičkim poduhvatom.

Q Brothers će u okviru pratećeg programa 5. Šekspir festival izvesti i radionicu “ADD RAP TATION” koja bi kroz rad sa profesionalcima mladima približila hip hop i rep – svojevrsne globalne muzičke fenomene. Radionica bi im takođe ukazala pažnju na mogućnosti korišćenja elementata savremene kulture prilikom interpretacije klasike – dela Vilijama Šekspira.


Q Brothers su proteklih godina širom sveta realizovali veliki broj radionica koje se zasnivaju na kreiranju muzike u stilu rimovanja, stvaranju sopstvenih adaptacija klasičnih komada a potom izvođenju istih. Polaznici radionice uče osnove rimovanja, igranja uz ritam i improvizovanja – komponovanja orginalnih priča rimovanjem i ritmom.

Polaznici rade na tekstu i adaptiraju ga koristeći jezik hip hopa sa ciljem postavke na sceni i izvođenja njihove sopstvene tzv. ad REP tacije.



Subota, 30. jun u 20.00
Vila Stanković, Čortanovci

The Q Brothers (Čikago, SAD)
Q GENTS  (DVA VITEZA IZ VERONE)
Režija, tekst i muzika: Q Brothers


Igraju: GQ i JQ


DJ: Jackson Doran
Kostim: Christina Leinicke
Svetlo: Brian Elston
Dizajner zvuka: Stephen Ptacek
Menadžerka scene: Emmaline Keddy-Hector
Menadžerka produkcijske kuće: Greta Honold
Trajanje predstave: 1h 15’ (bez pauze)

MLETAČKI TRGOVAC

Režija: Michael Gunther


Skoro da nema dramskog dela koje je tako  kontroverzno kao "Mletački trgovac". Samo zbog činjenice da se tu pojavljuje figura koja je okarakterisana kao Jevrejin, suočavamo se sa našom ličnom istorijom“ , piše Kristijan Leopold, direktor Šekspir kompanije Berlin, o izvedbi Šekspirove mračne komedije u produkciji Mihaela Guntera i stavlja je „na nišan“ političko-istorijske eksplozivnosti.  Dramatično zaoštrena situacija između Šajloka i Antonija nalazi svoj „comic releaf“ u Portijinoj bajkovitoj potrazi za odgovarajućim suprugom, koji je od samog početka čvrsto vezan za Basanija. Kose muzičke podloge, crno-bela optika i rudimentarni tretman ljubavne priče podsećaju na berlinsko pozorište dvadesetih godina.

Michael Günther je rođen u Drezdenu, Michael Gunther pohađao je Akademiju dramksih umetnosti Ernst Busch u Berlinu od 1989. Diplomirao je 1993. godine, sa zvanjem glumca. Program razmene odveo ga je u SAD u Eugene O'Neill Theater Center. Nakon treninga i gostovanja u Mecklenburgisches Staatstheater Schwerin, Michael Gunther je bio redovni glumac u različitim nemačkim državnim i gradskim pozorištima 13 godina. Prvo u Volksbuhne u Berlinu, zatim u Freie Kammerspiele u Magdeburgu, gradskim pozorištima Chemnitz i Bielefeld i na Staatstheater Mainz-u, gde je odigrao više od 80 uloga: Ferdinand u Schillerovoj "Kabale und Liebe", Caliban u Šekspirovoj "Buri", Johannes Vockerat u Hauptmanovoj "Einsame Menschen" , Valmont u Mulerovom "Quartet" su samo neke od uloga za pamćenje. 

Istaknuti režiseri sa kojima je radio bili su Frank Castorf, Andreas Kriegenburg, Frank-Patrick Steckel, Irmgard Lange, Christina Friedrich i ponajviše: Herman Šajn. 

Michael Gunther je radio kao slobodni umetnik od 2006. godine i nastupao je u Vurttembergischen Landesbuhne Esslingen, na Bad Hersfelder Festspiele, u Renitenztheater Stuttgartu, u pozorištu Baden-Baden i Staatstheater Cottbus-u. Trenutno nastupa u Rolf Hoppes Hoftheater Dresden, Comodie Dresden, Theatre Plauen-Zvickau, Semperoper Dresden, kao i Shakespeare-Company Berlin. 

Od 2007. do 2010. godine ušao je u polje mjuzikla i igrao u nemačkoj premijeri brodvejskog mjuzika "Vicked" ulogu dr. Dillamonda u prvoj postavi. Kao profesor glume Michael Gunther radio je na Muzičkom i teatarskom univerzitetu "Felik Mendelssohn Bartholdi" u Lajpcigu, u Dramskoj školi Mainz i na Univerzitetu za muziku i izvođačke umetnosti u Štutgartu. Rediteljske obaveze su ga vezale za pozorište Maksim Gorki u Berlinu, Pozorište Baden-Baden, Pozorište Palladium Stuttgart, Burghofspiele Eltville i Shakespeare Company Berlin. 

Michael Gunther živi sa svojom porodicom u Berlinu.



Nedelja, 1. jul u 20.00
Vila Stanković, Čortanovci
Shakespeare Company Berlin (Berlin, Nemačka)

MLETAČKI TRGOVAC
Režija: Michael Gunther


Kostim: Gabriele Kortmann
Scenografija: Miriam Braunstein
Muzika: Toni P. Schmitt
Dramaturg: Johanna-Julia Spitzer
Maska: Rebekka Schwark i Tamara Zenn
Svetlo: Raimund Klaes
Prevod: Christian Leonard
Trajanje predstave: 2h 30’ (sa pauzom)


Igraju:

  •   Kim Pfeiffer / Nerisa
  • Vera Kreyer / Porcija
  • Benjamin Plath / Gracijano i Lansolet Gobo
  • Stefan Plepp / Šajlok
  • Oliver Rickenbacher / Antonio
  • Danuiel Schröder / Basanio i sve princeze 



Prateći program: ŠEKSPIR ZA VELIKU DECU


Malo pozorište “Duško Radović”
Subota, 30. jun u 18:00h

Malo pozorište “Duško Radović” (Beograd, Srbija)

BURA

Režija, adaptacija, scena: Nikita Milivojević
Kostim: Jelena Stokuća
Muzika: Tada Miletić, Jovana Čurović, Maja Tomašević, Mina Gligorić
Asistent režije: Tadija Miletić
Asistent kostimografa: Adrijana Simović
Trajanje predstave:  1h
Uzrast: 7+

Igraju:


  • Ivana Adžić
  • Miloš Samolov
  • Miloš Anđelković
  • Arsenije Tubić
  • Nikola Malbaša
  • Jovana Čurković
  • Maja Tomašević
  • Mina Gligorić



Iz pera Vilijama Šekspira ponikla je čuvena romantična drama „Bura”. Pisana tokom dve godine, od 1610. do 1611.god. Prvi put je objavljena više od deset godina kasnije, 1623. god. Ova drama govori o sukobu Prospera kojeg su brat Antonio i saučesnik Alonso bacili u more i tako poterali iz Italije. Prospero pronalazi ostrvo na kojem pokušava da domorocima nametne svoju vlast, pošto je pre izgnanstva bio vojvoda od Milana, pa smatra da tu dužnost mora da zadrži i na pustom ostrvu. Kada je napisana ova drama problematizovala je kolonijalizaciju Amerike, ali ta ideja prikrivena je pričama o umetnosti, ljubavi, lepoti i prirodi. Iz tih razloga, “Bura” je zapravo metaforično kamuflirana politička drama.

Protagonista Prospero predstavlja evropske imperijaliste, čoveka ili silu koja se nameće kao „otac naroda“. On sve kontroliše, uključujući i samog sebe, te kao vođa mora da bude miran, staložen, racionalan i potpuno pod sopstvenom kontrolom. Ipak, on ima svoje mane koje se ispoljavaju kroz oluje koje nastaju njegovim besom, a vođene su osvetom. On kontroliše i sile prirode, npr. vodu koja može da razara svet, pa se tu simbolično povlači pitanje društvene odgovornosti. Prospero je ujedno i simbol “Sveznajućeg”. S druge strane, domorodac Kaliban, kojeg je Prospero kolonijalizovao, predstavlja autohtone Amerikance (Indijance), koji su simbol potlačenih, mase kojaje neuka i kojom je lako vladati putem trikova i iluzije. Ova priča ujedno je i parabola o sukobu između ljudskog instinkta i vladavine kulture i zakona.

Mila Mašović-Nikolić, dramaturg pozorišta


U „Buri’’ je moguće prepoznati  najrazličitije sadržaje: od  romantičnih, metafizičkih,  autobiografskih, filozofskih, političkih... a  među svim mogućim  „učitavanjima'' za mene u njoj postoji i jedan dečji pogled na svet, (kao u onim neobičnim kutijama DŽ.Kornela u kojima su neki nostalgični mini svetovi prepuni nekakave dečije fantazije). Bajkovito, stvarno, nestvarno, moguće, nemoguće... nešto  davno izgubljeno, „gradja od koje se prave snovi’’!

Nikita Milivojević, reditelj

Nikita Milivojević jedan je od vodećih srpskih pozorišnih reditelja danas.

Dobitnik je svih relevantnih pozorišnih priznanja za režiju u našoj zemlji: (nagrade Bojan Stupica, više Sterijinih nagrada za režiju, Bitefove nagrade, kritike pozorišnog časopisa Scena, godišnjih nagrada: Narodnog pozorišta Beograd, Jugoslovenskog dramskog pozorišta, Grada-teatar Budva, Narodnog pozorišta LJubiša Jovanović Šabac, Malog pozorišta „Duško Radović“ i mnogih drugih na festivalima širom Srbije: Kragujevac, Jagodina, Vršac, Šabac, Novi Sad, Mladenovac).

U zajedničkoj anketi pozorišnih kritičara Srbije predstava „Banović Strahinja“ u režiji Nikite Milivojevića proglašena je najznačajnijim ostvarenjem devedestih godina u srpskom teatru.

Napisao je scenario i režirao igrani film „Jelena, Katarina, Marija“ (New York, 2008-2009.) po motivima knjige New York, Beograd D. Miklje.
Režirao u Grčkoj, Švedskoj, Sloveniji, Makedoniji, Turskoj, Nemačkoj, Italiji, Kipru, Velikoj Britaniji, SAD (Kalderon, Šekspir, Eshil, Sofokle, Čehov, Bulgakov, Pinter, T. Man, Breht, H. Miler, Ruževič, Vitrak, Jonesko, Bond, Beket, Stopard, Meterlink, Sartr, Ibzen, Vajlder itd.)

1996-2004. Redovni profesor na odseku gluma/režija, Akademija umetnosti, Beograd
2005-2009. Direktor Beogradskog internacionalnog teatarskog Festivala (BITEF) i Teatra Bitef.

2009. Redovni profesor na Katedri za glumu/režiju, Akademija umetnosti Novi Sad.

Živi i radi u Beogradu.


Nedelja, 1. jul u 18:00h
Malo pozorište “Duško Radović”

Thesis Theatre Company (Thessaloniki, Greece)

SAN LETNJE NOĆI

Režija: Michalis Sionas
Prevod: Thesis Theatre Company
Asistent režije: Antonis Michalopoulos
Muzika: Diamantis Adamantidis
Kostim/Maska : Katerina Papageorgiou

Trajanje predstave:  1h 10’
Uzrast: 8+

Igraju:


  • Trifonia Angelidou,
  • Diamantis Adamantidis,
  • Achilleas Anagnostou,
  • Giannis Sampsalakis,
  • Maria Hanou


Šekspirov San letnje noći prilagodjen mlađoj pozorišnoj publici. Predstavu u produkciji Thesis Theatre Company  na stalnom reperotaru Nacionalnog teatra iz Soluna u svojih 45 izvođenja videlo je preko 7000 mališana. Kroz humor, neposrednost i jednostavnost predstave deca se upoznaju  sa značenjima ljubavi, prijateljstva i pravde. 

Pet glumaca, maske, živa muzika, pantomima i improvizacija čine ovu predstavu izuzetno maštovitom.

San letnje noći je već dve godine na turneji po Grčkoj i inostranstvu.  Predstava je učestvovala na 39. Festivalu klasičnog teatra u Španiji i 15. Butrinti 2000 Internacionalnom pozorišnom festivalu u Albaniji. 

Romantična komedija Vilijama Šekspira opisuje avanture četvorice mladića iz glumačke trupe, Atinjana, i njihov odnos sa kraljem Tezejem i trolovima šume. Tri paralelna sveta su izmešana: svet vila i prirode, svet plemenitih Atinjana i svet amaterske glumačke trupe. Mračnina noći i gusta šuma postaju savršen pejzaž za urnebesnu komediju. Iznad svega, tu je Puk, nevaljali trol koji svojim ponašanjem i magičnim cvetom mrsi i prepliće sva tri sveta.

Thesis Theatre Company je relativno nova pozorišna trupa (septembar 2015.), osnovana na inicijativu pet mladih diplomaca Narodnog pozorišta Severne Grčke: Trifonija Angelidou, Diamantis Adamantidis, Achilleas Anagnostou, Giannis Sampsalakis, Maria Hanou. Sa sedištem u Atini, nastupaju širom Grčke i po inostranstvu. Prva produkcija "San letnje noći" Vilijama Šekspira (premijera: novembar 2015.) izvođena je dve godine u kontinuitetu na brojnim mestima u Grčkoj i inostranstvu. Učestvovala je na 39. Festivalu klasičnog teatra u Španiji i 15. Butrinti 2000 Internacionalnom pozorišnom festivalu u Albaniji.

U maju 2017. godine Thesis Theatre Company je učestvovao u 4. festivalu Grčke asocijacije glumaca sa drugom produkcijom "The Sea" po romanu Andreasa Karkavitsasa.

The Q Brothers HIP HOP radionica
Nedelja, 1. jul u 17:00
Akademija umetnosti Novi Sad

 

The Q BROTHERS

Add RAP tations / AdREPtacije

Q Brothers će u okviru pratećeg programa 5. Šekspir festival izvesti i radionicu “ADD RAP TATION” koja bi kroz rad sa profesionalcima mladima približila hip hop i rep – svojevrsne globalne muzičke fenomene. Radionica bi im takođe ukazala pažnju na mogućnosti korišćenja elementata savremene kulture prilikom interpretacije klasike – dela Vilijama Šekspira.

Q Brothers su proteklih godina širom sveta realizovali veliki broj radionica koje se zasnivaju na kreiranju muzike u stilu rimovanja, stvaranju sopstvenih adaptacija klasičnih komada a potom izvođenju istih. Polaznici radionice uče osnove rimovanja, igranja uz ritam i improvizovanja – komponovanja orginalnih priča rimovanjem i ritmom. 

Polaznici rade na tekstu i adaptiraju ga koristeći jezik hip hopa sa ciljem postavke na sceni i izvođenja njihove sopstvene tzv. ad REP tacije. 

NAPOMENA: Radionica je namenjena uzrastu 14 – 18 godina. Broj mesta je ograničen. Za učešće u radionici obavezna je prijava na mail sekspir.info@gmail.com. Prijava treba da sadrži kratku biografiju kandidata. Prijave se primaju 12. do 22. jula. Finalni spisak učesnika radionice biće objavljen 24. jula.


Ponedeljak, 2. jul u 18:00h
Malo pozorište “Duško Radović”
The HandleBards (Velika Britanija)

ROMEO I JULIJA

Romeo i Julija se upoznaju i zaljubljuju jednom prilikom, na proslavi, iako se njihove porodice međusobno ne podnose. Pošto znaju da im nikada neće biti dozvoljeno da budu zajedno, oni beže i uz pomoć monaha Lavrentija, tajno se venčaju.

Nažalost, na veče njihovog venčanja, Romeo ubija Julijinog rođaka u duelu i primoran je da ode iz grada i ostavi je. Ukoliko se ikada vrati u grad, biće kažnjen smrću.

Julijini roditelju instistiraju da se ona uda za grofa Parisa - ne znaju da je ona već venčana. U početku ona odbija, ali ubrzo pristane, sa tajnom agendom da lažira svoju smrt i zauvek pobegne sa Romeom; ponovo uz pomoć monaha Lavrentija.

Lavrentije osmišljava plan i daje Juliji napitak za uspavljivanje, uz pomoć kog će ona delovati beživotno. Ipak, ne uspeva da obavesti Romea o ovom planu. Romeo zbog toga uradi, ono što bi svaki zaljubljeni čovek uradio...

Režija: Nel Crouch
Producent: Paul Moss
Muzika: Guy Hughes

Igraju:

  • Eleanor Chaganis
  • Charlotte Driessler
  • Sian Eleanor Green
  • Lucy Green

Trajanje predstave:  2h (sa pauzom)
Uzrast: 8+

The HandleBards su prva biciklistička pozorišna trupa. Pre svetske turneje njihove prve produkcije Romea i Julije, predstava je obišla gotovo celu Veliku Britaniju. Trupa je biciklama prešla 1500 milja noseći sa sobom svu neophodnu scenografiju, kostime i rekvizitu. Energični, pomalo haotični, ali najpre zabavni The HandleBards dečijem programu u okviru Šekspir festivala donose autentičnost u izvedbi poznate Šekspirove ljubavne drame.

Нема коментара:

Постави коментар