понедељак, 25. септембар 2017.

Novo delo “Matematički san”, mladog kompozitora Damjana Jovičina - porudžbina 49. BEMUS-a





Beogradske muzičke svečanosti i ove godine nastavljaju tradiciju poručivanja kompozicija od domaćih autora. Na zatvaranju 49. BEMUS-a, 20. oktobra u Kolarčevoj zadužbini, Simfonijski orkestar RTS, pod upravom Bojana Suđića, premijerno će izvesti delo Matematički san”, mladog kompozitora Damjana Jovičina.
 
Osnovne studije Jovičin je završio na FMU u Beogradu kod profesora Zorana Erića, gde se trenutno nalazi na master studijama. Sarađivao je sa kompozitorima kao što su Majkl Doherti, Mark Eplbaum, Aleksandra Vrebalov, Osnat Netser, Vim Hendriks, Kerolajn Malouni, Alesio Sabela, Volfgang Hajniger, Ivo Medek... Za svoja dela “Jutro u parku Manjež“ (za solo saksofon), “Mistral“ (za violu i klavir) i druga, osvajao je nagrade na domaćim takmičenjima, njegova muzika je izvođena u Srbiji, Bosni i Hercegovini, SAD, Finskoj, Belgiji i Češkoj.

’To je ostvarenje jedne odavno negovane želje i moj prvi formalni profesionalni angažman kao studenta i nedavno diplomiranog kompozitora. Porudžbina najstarijeg muzičkog festivala u zemlji za mene kao i svakog mladog kompozitora je velika čast, priznanje za moj dosadašnji rad, kao i motivacija za dalje stvaranje. Pošto je BEMUS festival koji je ugostio mnoge renomirane svetske umetnike, posebno zadovoljstvo mi je kao domaćem umetniku pravo na individualnu umetničku izjavu, na čemu sam iznimno zahvalan profesoru Svetislavu Božiću, umetničkom direktoru festivala,’ izjavio je Damjan Jovičin povodom premijere svog novog dela na predstojećem BEMUS-u.

Mladi kompozitor definiše „Matematički san“ kao 'formalno stanje sna, i neformalno stanje stvaralaštva’:

"Za mene takav pojam predstavlja samoprozvani nesvestan, nepoznato strukturisan proces koji često mimoilazimo kao nerazumljiv, nedefinisan. Takvu definiciju svojom percepcijom moguće je pripisati pojedinim promišljenijim namerama i umetničkim delima. Umetničko delo, kao posledica umetničkog rada zavisi od prirode rada. Posledice su mnogobrojne. Pitanje koje me je zaintrigiralo oko ovog naziva, ali i u umetnosti, i koje mi daje mnogobrojne podnaslove za kompozicije je distinkcija između strukturisanog i haotičnog, namernog i nenamernog, umerenog i neumerenog, više nego klasičnog i neklasičnog, i to isključivo kao subjektivni perceptivni kvalitet. Koje su to retoričke granice? Kada možemo očigledno konstatovati da je govor transformisao ili promenio sadržinu? U jednoj razmeni doživljaja krije se istraživački rad o našoj ili mojoj (individualnoj ili kolektivnoj) unutrašnjosti (a i spoljašnjosti), koji potpomažu posmatrači/slušaoci."

Na istom koncertu biće još izveden Paganinijev Koncert br. 2 za violinu i orkestar, u kom će se kao solista predstaviti talentovani ruski violinista Jurij Revič, i svita ’Romeo i Julija’ Sergeja Prokofjeva.

Ulaznice su u prodaji na blagajni Kolarca po ceni od 600, 800 i 1000 dinara.

Нема коментара:

Постави коментар